Martin en Andy in Beiing - Reisverslag uit Peking, China van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Martin en Andy in Beiing - Reisverslag uit Peking, China van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Martin en Andy in Beiing

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

09 Juli 2013 | China, Peking

Maandag 8 juli 2013.

Ni Hau-Ni Hau allemaal,
Om 7 uur loopt de wekker af en zijn we al vroeg opgestaan om nog de laatste dingen te kunnen doen. Ik (Andy) moest nog pakken, maar Martin had het zondag al gedaan. Ach weet je als je al zo vele jaren reist wordt je steeds makkelijker en weet je wel wat je moet meenemen.
Martin gaat al vroeg op pad om mijn tuutje naar de garage te brengen.
Met de bus komt hij weer terug en ontbijten we lekker even samen. Heerlijk het vakantiegevoel er in brengend eten we een lekker stuk stokbrood met kaas en serranoham. Sappie erbij, thee en koffie. Lekker hoor. Nog de laatste dingetjes in huis doen, wat whatsuppies en smsjes beantwoorden en dan richting Tim.
Tim brengt ons naar Schiphol en neemt dan onze auto weer mee te terug.
Als we om ongeveer half 3 op Schiphol aankomen deponeren we meteen de koffers in de dropoff box. Ideaal tegenwoordig dat je van tevoren al thuis vanuit je luie stoel kunt inchecken. Scheelt een hoop wachten in de rij en kun je nog lekker op het gemak nog wat koffie drinken of wat anders en wat eten.
Dan is het zover en zeggen we Tim gedag (van alle anderen hebben we het weekend en daarvoor al dag gezegd) gaan we richting paspoorten controle en als dat gedaan is, dan hopla naar het vliegtuig,
Wel leuk natuurlijk vakantie, maar oh het blijft naar om iedereen achter te moeten laten. Is niks hoor.
Afijn de eerste roggelaar staat pal naast ons als we aan het wachten zijn tot de gate open gaat.
Goeie god heb je net wat op krijg je van die nare geluiden te horen. Jakkes wat goor zeg.
Martin en ik keken elkaar aan en Martin zegt natuurlijk weer heel droog, gewoon mee roggelen en boeren en smakken en praten met je mond vol.
Gelukkig vallen al de genoemde dingen in het vliegtuig mee, we hebben nauwelijks iets gehoord.
Geen gekke dingen of anderzijds. Alleen maar lekker eten en natuurlijk een wijntje er bij.

Helaas hebben we voor het eerst geen foto’s kunnen maken vanuit het vliegtuig en ook niet van het eten. Mijn handbagage stond nl in een apart opberghokje en mijn fototoestel zat daar in. Had ik hem natuurlijk kunnen pakken, maar stonden ook nog eens rugtassen bovenop.
Daarbij zaten we wel bij de nooduitgang, maar niet bij het raampje. Dusssss. Aanpassen dan een keer.

Ach het was echt een fijne vlucht en de verzorging was goed.
En echt het eten was zo lekkerrrrr. Nog eens The Wiz kunnen zien, wat gedommeld en voor je het weet ben je er al.
Totaal duurde de vlucht ongeveer 8 uur en 45 minuten. We zijn mooi op tijd geland in een bewolkt Beiing met een tempie van 25 graden.

Bij de paspoorten controle stempeltje in het paspoort, formulier ingevuld en koffers opgehaald,
We zijn opgehaald door iemand van het hotel.
Moet zeggen dat hier wel relaxed wordt gereden. Je mag maar 70, maar prima. Het enige wat ze hier niet kennen zijn wat meer stoplichten, maar vooral stoppen voor een zebrapad. Gewoon je voeten er bijna afrijden hé, nou dan moet je net bij ons zijn. Martin stond al aan de overkant en ik deed een poging tot oversteken. Ik was er helemaal klaar mee en stapte het zebrapad op en keek een vrouw achter het stuur aan en ze reed gewoon door, asociaal door, ik riep echt ASO.
Echt zelfs voor ouders met kinderwagens stoppen ze niet. Dat is pas schandalig.
Na de tweede poging werd er toch maar gestopt, ik stak mijn hand op als bedankje en lachte ook nog vriendelijk en hopla naar de overkant, fietser hier brommertje daar, autootje waar? dat noemen ze nou zigzaggen.

Maar niks ten nadele hoor, valt ons op dat tot nu toe de mensen heel relaxed zijn.

Oja het is hier nu 21.30 uur zeg maar, dan is het bij jullie 15.30 uur, dus 6 uur eerder dan in Beiing.
We willen wel iets meer schrijven, maar Jettie komt een beetje om de hoek kijken nu en aangezien Martin al ligt te knorrepotten ga ik zo ook een poging wagen.
Geniet van jullie mooie dag, dan doen wij dat ook en zullen jullie snel op de hoogte stellen van vandaag., want dat is wel een leuk verhaal. Denk ik, denken wij. Hihihihi het is allemaal leuk.
Wij staan al hoogstwaarschijnlijk op heel veel fototoestellen en zijn blijkbaar voor velen gesprek van de dag. Waarom, geen idee, we spreken alleen geen Chinees, dat is alles, maar krijgen wel heel lief sateetjes van 2 kinderen aangeboden in het restaurant waar we vanavond hebben gegeten.
Maar jullie horen van ons, tot snel enne dikke kus vanuit een gezellig Beiing.
xxx Andy en Martin

• 09 Juli 2013 - 16:13

Barbara:

Lieve Andy en Martin

HOOP DAT JULLIE EEN HELE LEUKE VAKANTIE HEBBEN, en we vinden het heel leuk om jullie verslagen te lezen xxxxx Barbara

• 09 Juli 2013 - 16:52

Haseena Roos:

Lieve Andy en Martin,

Zojuist jullie reisverslag gelezen. Wat klint het allemaal geweldig. Ben wel een beetje jaloers. Hier is de vakantie namelijk nog echt niet begonnen. Maar door jullie verhalen krijg ik wel een vakantiegevoel hoor.
    Geniet er maar van.

Liefs van Haseena

• 09 Juli 2013 - 17:47

Debbie:

Heerlijk hoor weer die verhalen. En haha ja herkenbaar die geluiden! Gelukkig zijn ze jullie in het vliegtuig bespaard gebleven. Lekker genieten en leuk weer om hier mee te lezen!
    Dikke knuffel, Debbie

• 09 Juli 2013 - 18:04

R.N.J.:

Hoi Andy en Martin ,

Leuk jullie eerste verhaal. We lezen jullie verhalen mee en kijken uit naar jullie avonturen.

We wensen jullie een hele fijne vakantie

Knuffels van ons

• 09 Juli 2013 - 22:00

Tim:

Ni hao! Ofzoiets :-)

Fijne vakantie en vergeet niet om lekker mee te boeren, is anders zo onbeleefd.

x Tim

• 10 Juli 2013 - 08:50

Esmee:

Klinkt allemaal gezellig daar, met al die geluiden haha.
    Ik hoop voor jullie dat Jettie snel verdwijnt.
    Heel veel plezier in ieder geval :). Geniet ervan.
    x Esmee

• 10 Juli 2013 - 10:07

Ans En Har:

Geweldig ... Dat boeren en zo.... Geniet vooral van de ontmoetingen en de cultuur...
    Liefs Har en Ans

• 10 Juli 2013 - 18:00

Hester:

Nu ben ik ook een klein beetje op vakantie hihi liefs Hes

• 10 Juli 2013 - 18:07

Grace:

Ik lees en zit weer midden in een reisverhaal! Geweldig ik lift lekker mee. Groetjes
    Grace

• 11 Juli 2013 - 20:37

Coby:

Hallo An en Martin,
    Geinig om te lezen hoor An. En ook als jullie lekker hebben gegeten, laat ze dan even weten met een paar flinke knallers er achteraan dan het jullie goed gesmaakt heeft hahahahaha
    Nou An en Martin geniet en maak er een hele mooie en fijne vakantie van.
    Groetjes en en xxxx van ons allemaal doeidoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 11 Juli 2013 - 23:17

Cobi:

Lieve Andy,
    Wat schrijf je weer heerlijk,ik zie het allemaal voor me.
    Dat zebrapad, ga jij ze het maar eens even leren daar,
    Weer wat anders dan dansles, zal best lukken.
    Heel veel plezier daar, ik volg je verhalen met veel plezier
    Wo ai li, kus

• 13 Juli 2013 - 18:30

Naomi/oma:

hallo tante andy en oom martin,
    oma en naomi willen jullie een prettige vakantie toewensen.
    en heel veel plezier in Beiing en vanuit Nederland doeii doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii van Naomi en oma xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.