Rome en rondreis in Andalusie met Martin en Andy - Reisverslag uit Rome, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Rome en rondreis in Andalusie met Martin en Andy - Reisverslag uit Rome, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Rome en rondreis in Andalusie met Martin en Andy

Door: Andy en Martin

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

18 Juli 2015 | Italië, Rome

Lieve allemaal het heeft even geduurd wat onze reis website aangaat, maar de verhalen gaan er aan komen.
Er is en was gewoon zoveel moois te zien in Rome en ook in Andalusië (Malaga en Granada).
Het weer is tot nu toe prachtig. Heerlijke droge warmte overal. .Van 28 tot nu inmiddels 41 gr in Cordoba, Waar we sinds gisteren vertoeven.
Heerlijk om eens i.p.v. een Wereld reis een Verre reis te doen.
Het begon allemaal op:
Donderdag 9 juli 2015.
Het vliegtuig vertrekt mooie op tijd. De vlucht is rustig en hebben we 3 stoelen ter beschikking. Altijd lekker als de plaats naast je vrij is, zeker voor de mensen met lange benen.
We landen op het oude vliegveld Ciampino. Het andere vliegveld was de terminal nog niet gereed.
Met een taxi hebben we ons op laten halen, dat scheelt weer en kom je ongeschonden en gerust bij het hotel aan.
We zitten in Hotel NH Collection Roma Giustiniano. Ruime kamer met een apart stuk smalle kamer als zitgedeelte (smal maar wel leuk bedacht, behalve dan als je even tv wil kijken vanwege het nieuws moest je even tegen de muur aan gaan staan).
Verder prima en goed verzorgd allemaal.
We pakken alles even uit en het heerlijke deze keer is dat er geen Jetlag op de loer ligt.
Dan gaan we heerlijk even de boel verkennen in het prachtige Rome.
Vandaag gewoon even rondlopen en oriënteren.
Via Via Virgilio lopen we richting Vaticaan. Woowwww wat is dat een prachtig plein en zo groot.
Kunnen ons al voorstellen dat daar alle mensen staan om naar de Pope te luisteren.
In vroeger jaren moet je voorstellen dat daar toen allemaal paard en wagens stonden om de Pope te zien en te horen.
Naar binnen gaan doen we de laatste dag in Rome, dan is het nog een verrassing. Spannend.
We lopen verder en komen langs Castel St.Angelo, straat Corso Vittoria.
Ahhh je kijkt je ogen uit.
Leuk al die straten en restaurant(jes). De kleine straatjes in het oude centrum die doen het hem.
Heerlijk eten en zo vers allemaal. Lekkere Jambons als Prociutto. Penne, tagliatelle en noem maar op. Jammie.
En verder lopen. Piazza Navona waar avondvertier is van schilders tot tekenaars tot muzikanten noem maar op.
Vele Piazza’s in Rome.
Een na drankje kan er ook nog wel af, even bijkomen van deze eerste uren in Rome met zijn vele fonteinen en oudheden.

Vrijdag 10 juli 2015
Na een goede nachtrust en een heerlijk uitgebreid ontbijt besluiten we eerst even in de buurt te winkelen, gewoon even leuk. En ja overstag gegaan in 2 winkels. Martin een mooi colbert, Mooie katoenen twill broeken en wat overhemden en ik eindelijk een paar mooie bikini’s.
Even terug naar hotel om de spulletjes af te leveren en hopla verder lopen en alles bekijken.
Komen langs Museo Michael Angelo en gaan door Park Borghese. Mooi park.
Dan komen we bij de Spaanse Trappen en de Fontana Della.
In de buurt van vele luxe en dure winkels.
Voor wat rust dalen we neer op een terrasje om heerlijk wat tonic en water te drinken en een klein hapje.
Lopen verder en slaan af voor de Trevi Fontain die helemaal omheint is door een hek, omdat deze vernield was door Feyenoord supporters. Helaas jammer voor de goede onder ons dat wij als Nederlander ook in staat zijn om andermans spullen te vernielen.
Zo’n prachtig Fontein en schijnt als hij belicht is nog mooier te zijn.
De kerken hier zijn al even zo mooi van binnen bijv. De Basilica Ss.Xll Apostoli .
Dan pakken we bij Del Plaza Venezia de Hop-on Hop-off bus. Even alle highlights vanaf de bus bekijken en dan verder bepalen wat we de komende dagen willen gaan zien.
Erg leuk om te doen ook.
Natuurlijk hebben we ook voldoende water bij ons en anders koop je even weer wat flesjes.
De warmte in Rome is een droge warmte.
Na de Hop-on, Hoppen we er weer af waar we gestart zijn en besluiten eerst even naar het hotel te gaan om ons op te frissen en op te tutten voor de avond.

Lopend (jawel lopend) gaan we richting het Pantheon. Als we denken dat we ervoor staan blijkt het dus de Tempel de Adriana te zijn. Ook weer een leuk pleintje met wat restaurants.
Maar geen nood, gewoon verder lopend komen we niet ver daar vandaan bij het Pantheon.
Het Pantheon is een grote tempel in antieke bouwkunst van eenvoudige geometrische vormen.
Het werd in 27 v Chr gebouwd door de consul van Agrippa em keizer Hadrianus liet het opnieuwe ontwerpen tussen 118 en 125.
Bij Hostaria Pantheon dalen we neer en genieten van heerlijke eerst een biertje (voor Martin) en pinot grigio (voor Andy) en apetizers en natuurlijk water.
Daarna lekkere penne en spaghetti met zeevruchten en samen flesje pinot grigio.
Op het plein speelt en vrouw op haar accordeon, begeleidt door achtergrond muziek via haar kleine installatie. Werkelijke prachtig, dus toch maar haar cd’s gekocht.
Ondertussen loopt er een dame langs met Hazewindhond en Martin maakt een grapje “Lijkt op het vrouwtje” of anders om. Whaaaahhhh eerlijk gezegd klopte het wel, ze hadden echt een gelijkenis.
Wat zie je toch een hoop als je zo vanaf een terras om je heen zit te kijken.
Komt er een stelletje aan en gaat de jongeman foto’s maken van het meisje die een grote tas bij zich heeft, maar we hebben geen idee wat hij fotografeerd, de tas of het meisje. Wel zo’n 14x knielt , bukt of recht hij zich. Zij raakt wat geïrriteerd en in Italiaans bekt ze hem toe.
Dan is hij aan de beurt en mag zij fotograferen. En hopla hij is in 2x klaar.
Ondertussen zijn er andere muzikanten bezig. Een man op gitaar en een man op de cello.
Een al even geweldige muziek.
Na genoten te hebben van al dat leuks, moois en lekkers gaan we verder nog heel even naar Piazza Navona om nog even te lopen langs alle creatievelingen voordat we naar het hotel terug gaan.
In het hotel pakken we een na drankje om daarna moe en voldaan ons op te maken voor de nachtrust.

• 18 Juli 2015 - 17:20

Cobibennink@gmail.com:

Heerlijk verhaal weer Andy!! Alsof je erbij bent. Heel veel plezier nog samen xxxxxxxxx

• 18 Juli 2015 - 19:49

Cora:

Wat geweldig allemaal, ja dat staat ook nog op mijn verlanglijstje. Geniet er maar lekker van.

Groetjes

• 19 Juli 2015 - 02:54

Ans:

Geweldig om te lezen, super veel plezier gewenst met de rest van de reis x x x Ans.

• 19 Juli 2015 - 08:17

Therese:

Heerlijk genieten in het altijd mooie Italië! Veel plezier!

• 19 Juli 2015 - 12:34

Coby:

Nou An en Martin het klinkt allemaal wel weer fantastisch, geniet maar veel van jullie mooie reis.
    Groetjes en xxxxx van ons allemaal.

• 20 Juli 2015 - 22:06

Ans:

Hoi lieverds,
    Weer een geweldig avontuur... Ja Italië en Spanje prachtige landen...Geniet samen en ben zeer benieuwd naar jullie volgende verhaal x x x

• 21 Juli 2015 - 08:23

Grace Jansen:

Dat is lang geleden lieve Martin en Andy,

Wat heerlijk dat ik weer mee mag reizen met jullie! Heel veel plezier in bella Italia en in Spanje.
    Liefs van ons allemaal.

• 23 Juli 2015 - 19:47

Haseena Roos:

Lieve Andy en Martin,

Je hoeft dus helemaal niet buiten Europa te gaan om mooie dingen te beleven. Heel veel plezier daar en blijf vooral genieten van dit mooie avontuur.

Liefs van Haseena

• 27 Juli 2015 - 19:08

Shresta:

ahhhh jullie zijn echt geschikt als host voor "2 op reis" hihi Wat beschrijven jullie dit mooi.