Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Seattle, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Seattle

Door: Andy en Martin

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

27 Juli 2016 | Verenigde Staten, Seattle

Vrijdag 15 juli 2016 Vertrek naar Seattle (Staat Washington)
Vanmorgen hebben Tim en Esmee ons vroeg naar Schiphol gebracht.
Altijd vervelend als je iedereen moet achterlaten.
Love my family.

Bij de controle pakken ze hier en daar wat mensen eruit. Martin mag door en ik even eruit.
Maar niks bijzonders hoor, dat hoort er nou éénmaal bij. Even schoenen uit en wordt er een soort van papiertje over je schoenen gehaald.
Als we in het vliegtuig zitten, hebben we precies aan de goede kant de stoelen en zien we Tim op het open terras staan. Even flitsen met de camera en dan zwaaien.
Grappig dat het zo allemaal kan.
De vlucht duurt 10 ½ uur en de verzorging is super goed.
Eten is prima en er wordt genoeg drinken gebracht.
Iedereen is ook heel relaxed in het vliegtuig en natuurlijk heb je genoeg filmpjes op je eigen schermpje om te kijken. Van spannende tot komische films, van nieuws tot entertainment. Tekenfilms ook altijd leuk om te kijken op een lange reis.
We hebben nog nooit zo vaak Ice Age gezien.
En wat is het toch altijd prachtig om te zien, dat wolkendek dat nooit hetzelfde is.
Aangekomen in Seattle gaat het bij de paspoort controle ook vrij snel en de koffers zijn er ook heel snel. Altijd fijn als alles goed aankomt.
De zon schijnt buiten en we pakken de Shuttlebus die ons naar de Car Rentals brengt.
Trifty is het bedrijf waar we deze keer de auto hebben gehuurd.
Daar duurt het ook niet lang en mogen we uit een aantal auto’s kiezen.
We kiezen een witte Nissan Sentra. Prima auto en lekker ruim.
Er zit ook een Navigatie in de auto die ons perfect begeleid.
Alleen heeft ze 1 minpuntje. Zegt ze ipv “U heeft uw bestemming bereikt” , U BENT GOED AANGEKOMEN. Nou zegt Martin daar ben ik mooi klaar mee.
Ach humor heeft ons Navigatiemeisje wel.
Het Motell Ramada hebben we vrij snel gevonden en aan de balie gaat het ook snel.
De kamer is prima en we kunnen thee en koffie zetten. Altijd lekker als je ’s morgens wakker bent.
Als we onze spullen hebben geïnstalleerd knappen we ons een beetje op en gaan naar buiten om even de benen te strekken.
Bij Jack in the Box eten we even wat. Ik lekker een croissant met ham kaas en ei en Martin een lekkere Jack in the Box hamburger. En het was echt super lekker.
Dan lopen we terug naar het Motell om even een stukje door Seattle te rijden. Even de boel verkennen en dan terug naar het Motell.
Rond 17.00 uur Amerika tijd (02.00 uur Nederland tijd) trekken we het niet meer en geven toch maar toe dat we heel erg moe zijn.
Grappig is het dat we deze dag nog een keer beleven. Een jetlag van 9 uur verschil.

Zaterdag 16 juli 2016

Vanmorgen ongeveer 05.30 uur wakker (Nederland tijd 14.30 uur). Dus we hebben echt bijna 14 uur geslapen. Af en toe even wakker, maar prima zo.
We voelen ons goed.
Na ons aangekleed te hebben (natuurlijk wel eerst gedoucht hé} gaan we lekker ontbijtem.
Ontbijt is éénvoudig maar prima zo. Er zijn brood, bagels, cakes, donuts en je kan waffels (wafels) maken. Daarbij kun je ook een gebakken eitje (Sunny side up) of een gekookt eitje nemen.
Verder zijn er ook hele dunne kleine saucijsjes en die zijn heel erg lekker.
Natuurlijk is er ook pindakaas en jam. Koffie en thee en een verse fruitsap maakt het bijna goedm want ook is er yoghurt en fruit. Ach en niet te vergeten melk en serials (cornflakes, havermout en crunch}
Zeg nou zelf redelijk éénvoudig toch, maar super prima.

Vandaag zijn we naar de Premium Outlet Store geweest en hebben lekker winkeltjes bekeken.
Natuurlijk allemaal super de luxe winkels. Leuk om te zien.
Oja buiten dat ons Navigatiemeisje in de auto af en toe vreemde uitspraken heeft gebeurde dat ook in een winkel van Ralph Laurens.
Zijn we aan het kijken en is alles in de uitverkoop komt er een oudere dame naar Martin toe, zegt ze op gebiedende toon: HOW OLD ARE YOU. OH OKE SAY THAT YOU ARE 65 AND THAT YOU ARE SENILE.
Nou daar konden we het even meedoen, maar aan de kassa werkte het wel om te zeggen dat je oud bent volgens Senile. (we zeiden dus gewoon dat de vrouw Senile heette) en kregen we nog eens extra 10 % korting bovenop de andere kortingen.
Moest ook niet gekker worden.

Na het shoppen zijn we naar de Chinese Wijk gegaan voor het Chinese Festival. Daar stonden tentjes en was er een podium met wat entertainment.
En natuurlijk allemaal lekkere hapjes die je kon kopen.
Altijd even leuk.
Daarna naar Pike Marked.
Een leuke markt met veel vis en bloemen, mooi fruit etc.
En zo mooi die mega grote zalmen, wilde zalmen en tonijnen. Wat een prachtige vissen.
Bij één vistent maken de mannen er een grote show van. Op een leuke manier prijzen ze al zingend en pratend hun waren aan de mensen aan.
Ook zagen we mega grote aardappelen, uien en knoflook. Onvoorstelbaar hoe krijgen ze dat zo groot.
De bloemen waren al even zo mooi en groot. En heel kleurrijk.
Na lekker wat te hebben rondgeslenterd zijn we aan de haven een drankje gaan doen met lekker verse calamaris erbij.
Daarna terug naar de auto gegaan om terug te keren naar ons motell.
Onderweg vanuit de auto de berg Mt.Rainier in de verte eindelijk in het zicht Deze berg is 14.410 ft hoog.
Bijzonder mooi als je dat zo ziet vanuit de auto.
Terug in het Motell hebben we daar ons avond eten genuttigd. Lekker entrecote die we achteraf wel hadden kunnen delen zo groot was het. Maar wel heel erg lekker. Natuurlijk hadden we ook groenten erbij met een lekker wijntje.

Zondag 17 juli 2016.

Vannacht redelijk geslapen. Lekker ontbeten en de SDcard deels geleegd op de computer.
Klaar om naar het Indianen festival te gaan van de POW WOW.
Leuk leuk leuk we hebben er zin in.
Bij het Cultural Indian Centre aangekomen vraagt een man “Are you going to the POW WOW”, maar hij zegt het zo snel dat Martin antwoord met “WAT”!!!!!. Ik zeg: “The Poooowwww Woooowwww Indianssss”.
Hahahaha dat was duidelijk en de man stuurt ons naar de shuttlebus. We parkeren de auto en gaan met de shuttlebus mee, maar nog geen 2 minuten verder stopt hij alweer en zijn we maar uitgestapt, omdat het nog geen 10 minuten lopen was naar het festival.
Net als bij het Chinese Festival waren hier ook allemaal stands met spulletjes en eten wat je kon kopen.
Alleen het verschil was dat hier alles door de PowWows was gemaakt en door Navajo Indians.
Alle stands waren rond een groot veld neergezet en was er een competitie van én voor jong en oud voor de mooiste kleding en natuurlijk werd er op z’n Indiaans gedanst. Werkelijk zo kleurrijk en mooi om mee te maken.
Martin stond geven moment foto’s te maken, maar stond iets te dicht op het veld zelf en werd weg gehaald. Bij mij kwam een oude indiaan naar me toe en dacht dat ik zijn schoondochter blijkbaar was. Ik leek op zijn schoondochter, wellicht ziet hij haar net niet genoeg.
Ik dacht ojee hoe vaak heb je haar gezien.
De PowWow zijn echt één met elkaar en dat is mooi om te zien.

Na het Indian Festival zijn we terug naar de stad gegaan voor het Seattle festival. Een soort van Parkpop met muziek en eten. Ontzettend leuke muziek en zeer gezellig. Heerlijke Chinese Buns en Hotdogs. Voor iedereen wel wat.
Vlakbij het park zijn we ook de Needle in geweest om van bovenaf de stad te kunnen zien.
Daarna weer met de buitenlift naar beneden en terug het festival in om een lekker wijntje te drinken en een hapje erbij.
Ach en owee zien we daar ook nog een oude man in bikini staan met sjaaltjes aan de zijkanten van het broekje die denkt dat hij een bellydanseres is. Dat kan allemaal hier. Je valt juist op als je gewoon doet.
Na zo een poosje genoten te hebben van al die gezelligheid zijn we aan de haven bij Ivar’s gaan eten.
Lekkere verse vis met groenten.
En natuurlijk genoten van een prachtige zonsondergang, omdat we heerlijk buiten op het terras zaten aan de relingkant.

Veel leesplezier en tot snel

• 29 Juli 2016 - 10:30

Esmee En Tim:

Veel plezier daar! Geniet van al het moois en lekkers

• 31 Juli 2016 - 12:26

Coby :

Hi Martin en Andy heel leuk verslag en veel plezier op jullie mooie reis.
    Groetjes van ons allemaal xxxxxxx

• 01 Augustus 2016 - 09:54

COra:

WoW, ik leef helemaal mee met je verslag, heel leuk om te lezen. Wacht op het vervolg, groetjes xxxxxxx