Back to Europe - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Back to Europe - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Back to Europe

Door: Andy en Martin

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

09 Augustus 2006 | Spanje, Barcelona

Maandag 7 augustus 2006.

Hey lieve mensen hier zijn we dan weer met een verslagje van onze reis.
Terugblik van zaterdag 5 en zondag 6 augustus.

Zaterdag 5 augustus,
Tim en Martin hebben een bezoek gebracht aan het Verenigde Naties gebouw en volgens hun verhalen ziet het er op televisie mooier uit als dat het is.
Oud in het echt zoals ik het hoorde maar wel interessant, maar daarover meer later.
Na afloop zijn ze alletwee een borreltje gaan doen op Rockefeller Plaza, waar in de winter de vloer wordt opgespoten met water zodat er een mooie ijsbaan ontstaat.
Ik ben van 10 tot 16.00 uur gaan dansen in het City Dance Center in 56th street.
Hier schieten woorden tekort, omdat het nivo zo verschrikkelijk hoog is dat je dat zelf moet hebben meegemaakt.
Eert kregen we les van Nan Giordano (de dochter van Gus) en echt het is te gek als je daar les van krijgt.
Ja Nanneke je doet je naam echt eer aan, want jij bent zo goed als haar.
Daarna werd de les voort gezet door Jon Lehrer, hij is sinds ongeveer anderhalf jaar choregraaf. Mensen het is great.
Van Jon hebben we twee lessen gehad en het laatste lesuur van Elijah. Dat willen jullie niet weten, zo cool, zo vol dynamiek, zo vol temperament.
Echt teveel om op te noemen.
Na het dansen ben ik zelf nog even inkopen gaan doen in de Caprezio winkel.
Je kijkt je ogen uit wat een keuze en redelijke prijzen.
Toen ik zelf weer in het hotel kwam, waren Mart en Tim ook net gearriveerd.
Spullen neergezet en terug naar Rockefeller Plaza, omdat ik behoefte had aan een borreltje en een appetizer.
De mannen lachen natuurlijk, want die kwamen er net vandaan.
Pech dan en moesten ze weer erheen, maar nu met mij.
Gezellig was het wel.
Later zijn we gaan eten bij een Italiaans restaurant in 42th street als ik het goed heb.
Een zanger met gitaar deed daar zijn performances.
Even leek het of hij Stevie Wonder na deed, maar net even anders en omdat wij zoals gewoonlijk een applaus gaven na elk nummer wat hij zong zei hij dat hij ook verzoekjes deed, maar elk verzoekje dat wij deden wist hij niet.
Snappen jullie dat nou, want hij zong ontzettend veel fragmenten van verschillende stijlen muziek.
Gezellig was het wel en het eten erg goed.

Zondag 6 augustus 2006.

Vandaag na een redelijke nachtrust en een heerlijk ontbijt zijn Martin en Tim naar Brooklyn Bridge gegaan, naar China Town en Little Italy.
Brooklyn Bridge is een geweldig mooie brug die ´s avonds helemaal verlicht is en prachtig om te zien.
China Town en Little Italy zitten vlak naast elkaar en het viel ze op dat Little Italy bijna opgeslokt is door China Town.
Jammer, want Little Italy had ook zijn charmes.
Later zijn ze een helikoptervlucht gaan doen, die erg mooi was om te doen.
Je ziet dan ook het vrijheidsbeeld en vooral waar de Twintowers hebben gestaan.
Het is verschrikkelijk vanuit de helikopter te zien dat er nu gewoon een groot gapend gat zit.

Ik had vandaag weer een dag dansen en het was weer te gek, super gewoon.
Veel nieuwe dingen geleerd, echt weer zo anders.
Alleen jammer dat de laatste 15 minuten mijn spieren het opgaven.
Zelfs een paar jongeren hadden er last van.
Maar echt dit is voor herhaling vatbaar.
Het duurde weer van 10 tot 16.00 uur.
Voldaan ging ik weer naar het hotel terug en daar zette ik mijn spullen neer, waar ondertussen Mart en Tim ook waren gearriveerd en besloten we naar Bryant Park te gaan bij 42th street voor een apetizer.
Echt gezellig hoor om dat dan even te doen, te relaxen en even bij te praten over de dag.
Weet je wat grappig was? Ha dat was echt leuk, dat we daar David Carradine van de serie Kung Fu Figthing )als ik het goed schrijf?) tegen kwamen.
Echt zo leuk om te zien hoe een acteur zo gewoon is en doet.
Voor het avondeten gingen we toch weer naar het zelfde restaurant als de avond ervoor.
Jajaja het Italiaans restaurant.
Het was rustig en de zanger was er nu niet, maar het eten smaakte prima.
Daarna terug naar het hotel om "lapie" te doen.

Maandag 7 augustus 2006.

Na een wat onrustige nacht, gewassen te hebben en aangekleed te zijn nog even wat in de koffer ingepakt.
Martin was al klaar met zijn koffers en Tim ook zover, maar vrouwen hebben nou éénmaal als ze weggaan heel weinig en als ze weer teruggaan meer mee te nemen naar mate ze verder reizen.
Hoewel mannen er ook wat van kunnen hoor.
Jammer, onze laatste uren in New York.
De koffers slaan we even op in de opslag van het hotel en gaan even een hapje eten bij de Subway.
Daarna lopen we nog wat langs de winkels en gaan bij Bryant Park wat drinken.
Een frisje wel te verstaan. hoor!!!!!
Tim hoefde maar 1 frisje af te rekenen en we genieten nog even va ons laatste uurtje New York met elkaar.
Dan is het tijd om naar het hotel terug te gaan en de koffers uit de opslag te halen en met de shuttle bus naar het JFK Airport te gaan.
Helaas ging dat niet zonder slag of stoot.
Om 3 uur (21.00 uur ned. tijd) rijden we weg, maar niet zonder eerst bij nog 3 andere hotels te stoppen om mensen op te pikken.
Dat is balen, want in ons hotel zeiden ze dat als je 3 uur wegging dat dat ruim op tijd was om naar het vliegveld te komen.
Oké jullie raden het al, door al dat gedoe met mensen ophalen en het drukke verkeer komen we pas om kwart voor 5 aan bij gate 7 en Tim moet naar gate 4.
Snel knuffelen, vasthouden, omhelzen en dag zeggen en daar gaat Tim door naar gate 4 met de shuttle bus.
Bij onze gate moeten Martin en ik wel erg lachen.
Aan de rechter kant naast ons van de balie staat een donkere vrouw die twee hele grote koffertassen vol met energiedrankjes had.
Het is echt veel en veel te zwaar.
Ze belt vervolgens met iemand en gaat behoorlijk tekeer en uit haar verhaal begrijpen we dat ze alleen maar deze drankjes kan drinken.
Ze probeert het nog eens of ze het mee kan krijgen, maar echt niet dat gaat mooi niet door.
Uit kwaadheid delt ze het meeste dan maar uit aan het grondpersoneel die er zelf enorm om moeten lachen.
Bij Iberia mag je nl. 2 koffers per persoon meenemen van 23 kilo per stuk.
Mijn koffer woog in het begin 12.4 en nu woog hij 22.4 en die van Martin woog in het begin 16.8 en nu 19.8 en dan nog die vermiste koffer die woog nu ook 19.8 kilo.
Ja dan heb je ineens drie koffers.
Na het inchecken lopen we naar de paspoort controle en daar moeten we ook onze schoenen uitdoen en door de scan halen.
Lekker hoor met al die zweterige voeten.
Martin doorstaat het allemaal goed, maar mijn spullen piepen eens een keer, maar achter mij blijft het piepen. Niks aan de hand en we kunnen door naar de volgende ronde, maar dat horen jullie morgen weer, want er zitten weer mensen te wachten om ook te kunnen internetten.
Helaas ga ik daarom stoppen, maar jullie horen morgen van ons vanuit Barcelona.

Veel liefs en knuffels van Andy en Martin.
xxxxxx

Voor onze lieve kleine Kira, Dikke knuffies van oma en opa.

• 09 Augustus 2006 - 00:10

Beste Andy En Martin:

Genoten van jullie reisverhalen.
    Barcelona ligt heel dicht bij Nazare (Portugal).
    Jullie zijn welkom!
    Wij zijn er nog tot 20/8 as.
    Hartelijke groet van Aad en Claire.

• 09 Augustus 2006 - 08:25

Marieke:

Lieve Martin en Andy,
    Wat maken jullie toch weer een hoop mee!
    Heel veel plezier in Barcelona, ga zeker naar Parc Guell dat is echt de moeite waard :)
    Liefs Marieke.

• 09 Augustus 2006 - 09:03

Irene Zoutenbier:

Hoi Andy en Martin
    Ja,leuke verhalen van jullie. Gezellig zo te lezen en een beetje meedromen.Wij doen deze week een beetje rustig aan voor het vertrek weer naar Denemarken vlg. week. Lekker genieten van kleine Kira. Na ja klein... nu 60 cm lang en meer dan 6 kg!! en wat een praatjes.. zo leuk! Wat er zo gebeurd in een korte tijd het is niet te geloven.. zo bijzonder. Geniet nog van jullie laaste week daar en wij volgen jullie nog even via de verhalen van Andy. Veel liefs van Irene

• 09 Augustus 2006 - 11:14

Caroline&passie:

hehe, daar was weer een heerlijk verhaal, van onze andy,en haar bende. vol verwachting, elke dag even kijken in de outlook, en ja hoor vandaag konden we weer meegenieten van jullie avonturen.wat gaat het toch snel allemaal he. en ik (lien) ben echt nu helemaal niet meer te houden, wat de dans betreft, ik ben echt heel erg benieuwd naar wat jij allemaal heb mogen leren, daar in amerika, ik kan het mij ook wel voorstellen dat je spieren, het even niet meer trokken, even een paar weken niks doen, en de rek is er uit, ja en dan er ineens zo tegenaan gaan, ik neem mijn petje af voor je hoor andy. jij zegt voor herhaling vatbaar, nou ik ga nu alvast sparen hoor want ik ga de volg. keer mee hihi.zo en nu weer terug in europa, nog even het spaanse barcelona onveilig maken. lekker hoor zo,n doorreis, ik voel het hoor ,dat de afstand wat minder groot is, hihi geinnie hoor.( hoewel..)nou nog even lekker genieten van de spaanse zon, en dan weer terug naar huis. heel veel plezier nog, en kom weer veilig thuis. knuffss van ons uit een regenachtig holland, en tot volgs.

• 09 Augustus 2006 - 11:26

Har En Ans:

Hoi Hoi,
    we vinden het fijn voor je dat je eindelijk weer een wens in vervulling kon laten gaan...ja ja dansen in New York. Helemaal te gek ben erg benieuwd..veel plezier samen in Barcelona en natuurlijk Gaudi bezichtigen of hebben jullie dat al gedaan...
    Veel liefs en geniet nog lekker samen in Spanje.
    Knuffels van ons

• 09 Augustus 2006 - 12:12

Debbie:

Leuk om jullie verhalen te lezen terwijl ik op mijn werk zit (ik kan op dit centrum in mijn pauze ff m'n mail lezen, wat heel fijn is).

• 09 Augustus 2006 - 12:53

Tim:

Hey! Jaja, het was zeker gezellig!
    Veel plezier nog!
    x Tim

• 09 Augustus 2006 - 19:16

Henna:

Leuk je verhalen over NY! Da's voor mij effe vorig zomer ophalen :-)
    Veel plezier in Barcelona!
    Groetjes xxx