Vervolg Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Vervolg Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Vervolg Singapore

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

15 Juli 2008 | Singapore, Singapore

Dinsdag 15-7-2008 vervolg (zaterdag 12 juli) vliegtuig richting Singapore,

Om 8.30 uur krijgen we nog een ontbijtje. Dan is het in Singapore 14.30 uur.
Prima ontbijtje. Tomaat met ei en een heerlijk granen broodje,yoghurt, vers fruit en drinken erbij. Ja de verzorging is nog steeds goed.
En niet te vergeten elke keer een warm vochtig geurend doekje voor je handen. Echt oosters dus.
Heerlijk deze verwennerijen.
Rond 9.20 uur horen we onze gezagvoerder Bart Smit zeggen dat het in Singapore half bewolkt is en 30 graden celsius.
De reis zal nog 40 minuten duren.
Ahh wat zielig, een klein meisje wordt niet lekker en we horen haar moeder zeggen, “dat hebben wij weer”.
In eerste instantie klinkt het niet zo aardig, maar als we later met haar praten dan begrijpen we dat ze er alles aan doen altijd om te zorgen dat het meisje zich lekker blijft voelen.
Het probleem blijkt dat het lieve kind altijd wel een keer niet goed wordt. Ook zomaar spontaan in de nacht.
Tsja dat kan natuurlijk gebeuren. Gelukkig had het meisje er zelf weinig last van.
Deze mensen gaan ook twee keer per jaar richting Nederland om familie te bezoeken. Ze wonen dan ook permanent in Singapore.
Precies om 10.00 uur ( 16.00 uur Singapore) landen we op Changi Airport.
Het uitstappen van alle passagiers verloopt vlot evenals het ophalen van de koffers, wat heel fijn is natuurlijk en kunnen we al snel richting metro. We nemen de groene lijn en stappen over bij Tanah Merah richting City Hall, alwaar we overstappen op de rode lijn richting Orchard.
Als we dan uiteindelijk op de plaats van bestemming komen stappen we eerst een ander hotel binnen.
Ja je hebt hier veel hotels met Orchard erin. Delfi Orchard, Orchard Parade Hotel etc. en wij zitten dus in Orchard Hotel. Hihihi zoek het verschil.
Martin en ik staan dus in Orchard Parade Hotel, maar nee, moeten we dus aan de overkant zijn.
Wij naar de overkant. Van buiten valt het hotel mee, maar van binnen is het echt luxe.
Aan de balie is het zo geregeld en worden we eerst naar de 18de etage gebracht, alwaar we drankjes en hapjes krijgen en nog net niet in de watten worden gelegd.
Heerlijk als je zo in een hotel komt en verwend wordt na zo’n lange reis. Dit heet nou Happy Hour.
WELKE ETAGE ZEI U OOK ALWEER!!!!!!!!!!!!
Een van de dames komt naar ons toe en verteld ons dat we een kamer op de 17de verdieping krijgen. i.p.v. een etage lager.
Het is pas opgeknapt en voor de ervaring mooi om in te vertoeven wordt ons verteld.
Oke dan, prima hoor, doen we dat toch. Wij vinden alles best en houden wel van verrassingen.
Na onze drankjes en hapjes genuttigd te hebben worden we naar de hotelkamer gebracht.
Het is werkelijk prachtig.
Helemaal Japans ingericht. Echt zo mooi is dat.
Een badkamer van zwart marmer met twee wasbakken en een ligbad en een aparte douche en toilet.
De douchekop aan het plafond is behoorlijk groot en heerlijk om onder te staan.
En de zeepjes/douchegel/shampoo etc. zijn allemaal op natuurlijke basis en zo lekker geurend.
Normaal ben ik (Andy) niet zo’n badmens, maar dit is echt even de moeite waard.
Zelfs een schaal met rozenblaadjes staat er in de badkamer en een schaaltje met heerijk geurend badzout.
Het ruikt zo lekkerrrrrr.
Een Kingsize bed, yeahhhhh twee bij twee. Een sofa.
Een inloop kast met koffie-thee-drankjes-ijskast met drankjes corner. Wat willen we nog meer.
Het bed wordt gelijk slaap klaar gemaakt en een doek met sloffen erop aan twee kanten van het bed neergelegd.
Er staat water op de nachtkastjes.
Als we dan eindelijk samen zijn frissen we ons op en ruimen de koffers op.

De moeheid valt gelukkig wel mee en we besluiten lekker naar buiten te gaan en over Orchard Road te lopen.
Heerlijk al die winkels en al die mensen die zo relax zich voort bewegen.
Onvoorstelbaar dat je hier zo kunt rondlopen zonder dat iemand maar ook aggressief is of lelijk tegen je doet.
Als Hollander wordt je zelfs heel vriendelijk behandeld.
Wanneer je gevraagd wordt waar je vandaan komt en je zegt Holland dan is het gelijk Johan Cruijf of van Basten etc.
Tsja voor de voetballiefhebbers is dat natuurlijk heel erg leuk.
Alle gekheid het is echt fantastisch hier.
Het eten is goed, het is gezellig en de temperatuur geweldig.
Je voelt je hier echt heel veilig, overal hangen dan ook camera’s en je ziet nauwelijks politie hier rondlopen.
Ze zijn er wel hoor en echt genoeg, maar je ziet ze niet, omdat ze net als jij en ik in burger kleding lopen.
Dat is heel slim en kijk je wel uit voor je wat gaat uithalen.
We drinken en eten wat op de promenade voor het Grand Central Hotel (waar we drie jaar geleden sliepen).
De mensen die er toen werkten zijn er niet meer en het kleine podium van toen staat er ook niet meer.
Ook hier zie je dat er veranderingen gaande zijn.
Na wat gewinkeld te hebben zijn we lekker gaan zitten bij The Sanctuary om een drankje te nuttigen en naar de
gezellige live muziek te luisteren.
De band heet Cats in e Cradle, het zijn drie gitaristen en onwijs goed. Ze spelen werkelijk bijna alles en zingen, prima.
Ze steken een beetje de draak met een manvrouw, maar op een leuke manier.
Haar naam is Tasha en ze vindt het leuk als de zanger-gitaristen haar roepen.
De mannen vragen of ze een lied wil zingen, maar dat doet ze niet en beginnen zelf voor haar te zingen.
Zij vindt het leuk en geniet ervan en beweegt op de maat van de muziek.
De sfeer is echt zo gezellig, zo ongedwongen.
Iedereen die er zit kan een verzoekje indienen voor een bepaalde song.
Bij deze dan Hotel Californie. Dat blijft een heerlijk nummer.
Martin geniet bij het horen van dit nummer en het is heerlijk om te zien.
Ja dit is echt vakantie, veel gaan zien en genieten van en met elkaar.
Als we dan uiteindelijk besluiten naar het hotel te gaan, wordt er toch nog een laatste nummer gezongen, maar dan stappen we toch echt op en eenmaal terug in onze hotelkamer poetsen we onze tanden en de rest en duiken we heerlijk het kingsize bed in om te gaan slapen.
Je lichaam is nog steeds de Hollandse tijd gewend en dit duurt ongeveer 2 dagen voordat je die 6 uur later erbij hebt.

Zondag 13 juli 2008,

De nacht was lekker rustig, maar het ontbijt hebben we gemist. Jammer natuurlijk, omdat we erg moe waren.
Zo zie je maar dat je niet altijd tegen je lichaam moet vechten.
Wij staan rustig op en hebben het nog even over de dag van vertrek.
Dat koppie van kleine Kira toen ze ineens een beetje het besef had dat wij weg gingen. Ach wat gaat er in zo´n kinder koppie om.
Het besef zelf nog altijd hebbende dat je op vakantie gaat en je naasten achter laat.
Zo is blijkbaar het hele leven en besef je meermalen hoe fijn het is dat je familie hebt en dat ze het heerlijk vinden je te volgen op je reis waar je ook bent of heen gaat en dat je zelf aan ze blijft denken en ze meeneemt op je reis.
Ja, dat is prachtig en sta je weer met beide voeten op de grond en bedenk je dat je het thuis zo slecht nog niet hebt.
Het zijn soms ook de kleine dingen die het hem doen.
Maar even terug nu naar de ochtend, waar waren we ook alweer gebleven…….
………..

Oja, ontbijt gemist, maar zijn we buiten deurs gaan ontbijten en wel bij Subway´s.
Heerlijk die broden en wat je er zelf op kunt laten doen.
En geloof ons, niet machtig, gewoon lekker.
Vandaag ook gewoon een rustige dag van gemaakt.
Wat geshopt en terug met de lens van de fotocamera en zo blijf je lekker in beweging.
Hadden we gewoon een verkeerde maat lens gekocht, moest dus een ander zijn die wel paste.
Ja dat heb je als je verschillende soorten lensen wil.
Deze neemt alles wat breder op als je nu een foto maakt, dus een goede aankoop.
Bij de apotheek ook nog wat gehaald voor de keel, want achterop mijn (Andy) keel zitten wat knalrode koppen en dat is zeer pijnlijk. Hahaha dat verkouden gevoel had ik al toen ik twee weken voor de vakantie nog thuis was. Tsja wie had er nou niet ergens last van.
Tussen het shoppen door eten en drinken we hier en daar wat.
Dat is wel belangrijk, dat je wat eet en vooral genoeg drinkt, alhoewel de warmte hier wel heel erg lekker is en uit te houden.
Als we uiteindelijk uit gewandeld en geshopt zijn dan gaan we terug naar het hotel om ons op te frissen en naar onze happy hour te gaan.
Is echt heel erg leuk om te doen.
De dames zijn ontzettend aardig en vriendelijk. En willen je wel steeds cocktails voorzetten, maar dat doen we nog niet hoor. Eerst het lichaam laten wennen.
De hapjes zijn fantastisch. We kunnen het wel allemaal op gaan noemen, maar dan zijn we morgen nog niet klaar.
Zo rond 19.30 uur zijn we naar China Town gegaan met de taxi.
Daar hebben we wat rond gelopen op de pasar malam, helaas verloor ik daar mijn fototoestel hoesje met € 50,- erin en twee oplaadbare batterijen.
Balen naturlijk, maar niks aan te doen, weg is weg.
In de China Town hebben we heerlijke sate gegeten zoals we gewend zijn.
Kleine stukjes kippevlees met heerlijke sate saus en komkommer stukjes.
Helaas zie je ook daar veranderingen. Restaurants en bars die er niet meer zijn.
Net als in heel Singapore eigenlijk heel veel is bijgebouwd en je overal nieuwbouw uit de grond ziet schieten.
Na China Town rijden we per taxi terug naar Orchard Road en gaan nog even gezellig zitten bij The Sanctuary.
De zelfde band van gisteren is er weer, alleen met een andere leadzanger die de anderen ook weer kent.
Klinkt heel ingewikkeld allemaal, maar ze kennen elkaar allemaal.
De vrouw van de leadzanger van vanavond zingt ook en ze hebben allen een vreselijke mooie stem.
Het is gezellig en verzoeknummers mogen weer doorgegeven worden.
Voor Martin vraag ik Hotel Californie aan en je ziet hem weer genieten. De band zingt het vol passie.
Grappig eigenlijk als je dan ziet dat deze bar (The Sanctuary) drie jaar geleden nog een groot restaurant was en in het restaurant een supergroot aquarium was met haaien en andere zeevissen en in de toiletten de kleine aquaria doorliepen van wastafels richting toiletten ongeveer.
Zo veranderd alles.
Maar aan alles komt een eind, zo ook aan deze gezellige avond en na ons drankje te hebben opgedronken gaan we richting hotel.
Op straat is het al wat rustiger en wordt het tijd om te gaan slapen en een nieuwe dag in te gaan luiden.

Welterusten vanuit Singapore en tot snel maar weer.

Xx Andy en Martin

• 15 Juli 2008 - 16:51

Ans En Har:

Heee An en Mart,
    Hartstikke leuk om te lezen dat jullie zo lekker in watten zijn gelegd. Tja je hebt dan ook vakantie en dan is het wel fijn om zo tot rust te komen.
    Het is heerlijk weer, de mensen zijn gezellig, nou wat wil je nog meer...geniet.....
    We blijven jullie volgen...

kus van ons.....

• 16 Juli 2008 - 05:51

Riek:

Heerlijk om zo rustig van alles te genieten, jullie hebben het verdiend.
    Veel plezier.

groetjes van Riek

• 16 Juli 2008 - 07:07

Marieke En Tim:

Klinkt allemaal SUPER! Wij krijgen ook helemaal zin om op vakantie te gaan! Helaas is dat nog even wachten... dus genieten wij van jullie reisverhalen :D
    Liefs Tim en Marieke
    ;)

• 16 Juli 2008 - 11:16

Marc:

Klinkt allemaal goed zeg gvd. Nou ja geniet er maar lekker van. En ik zeg maar weer eens proost

• 16 Juli 2008 - 11:18

Kira:

Hoi Opa en Oma,

Zo dat is kickuh. Vonnut wel gezellig jullie wakker gebeld te hebben maandagmiddag en dat ik jullie nog even gesproken heb. Nou geniet maar lekker van de vakantie.
    Dikke kuzz en knuffels
    Kleine Kira
    Mamma's en pappa's kleine terrorist

• 16 Juli 2008 - 12:29

Natasja:

Hoi Andy en Martin,

Leuk om te zien dat het goed met jullie gaat.
    Hier gaat 't ook goed.
    Ben een tijdje geblesseerd geweest na val snowboarden en nu zijn Mike en ik 15 weken zwanger. Spannend allemaal.
    In ieder geval weinig bewogen hier want heb last van bekken helaas en moet heel rustig aan doen.

Groetjes en hele fijne vakantie,
    Natasj

• 17 Juli 2008 - 13:41

Coby:

Hey Andy en Martin,ben even iets later met m'n berichtje de pc was helemaal vastgelopen,ja die dingen gebeuren dus ook dat hoort er gewoon bij.Andy 17de verdieping hoe is dat nou,gierde de zenuwen niet door je lichaam.Stoer hoor An dat je dat durft,en heb je genoten van je ligbad met rozenblaadjes.En hoe hebben jullie geslapen in het reuze bed,wel even wennen he ,in zo'n groot bed.Maar ja 1 voordeel heeft het,je hebt allebei ruimte genoeg om lekker te slapen. PS:Andy en Martin veel plezier en geniet van alles wat jullie zien xxxjes Coby,Armand,Francoise en Naomi.We kijken nu al uit naar het volgende verhaal.

• 17 Juli 2008 - 17:45

Debbie:

Hey lieve Andy en Martin,
    Wat heerlijk om jullie verhalen weer te lezen!
    Klinkt allemaal heel relaxed daar zeg! Geniet ervan!
    Hier lijkt het wel herfst :(.
    Liefs,

Debbie