Zomervakantie met de Metselaars en Co vervolg - Reisverslag uit La Spezia, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Zomervakantie met de Metselaars en Co vervolg - Reisverslag uit La Spezia, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Zomervakantie met de Metselaars en Co vervolg

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

31 Juli 2010 | Italië, La Spezia

Zaterdag 31 juli 2010 vanuit La Spezia Italië
Lieve mensen,
Eindelijk lukt het dan toch om ons verhaal op de site te zetten.
Vrijdag 16 juli vertrokken we met z’n allen Marc, Tim, Helle, Marieke, Kira, Martin en ik naar Disneyland Parijs.

Het is normaal druk op de weg en we hebben er allemaal zin in. Kira vindt het prachtig met z’n allen op vakantie.
Tussendoor even een piepie stop, een tankstop e/o een koffiestop.
In principe ben je er in zo’n 5 uurtjes, maar even eruit is altijd goed.
Rond 15.00 uur stoppen we in Vèmars Quest.
Even piepie doen en dan verder.
De humor zit er lekker in bij ons allen.
Als we weer op de weg zitten dan volgen we de borden Marne la Vallée.
Onze TomTom zegt dat we naar links moeten, maar is niet goed volgens ons en we volgen Tim en Marieke maar.
Waar gaan we heen. Haha eindelijk het bord Disneyland 23 km. Yeahhhhh!!!!!
Maar owee wat een mafketels rijden er toch op de weg.
Hopla slalommen maar, whoesh naar rechts en naar links, ervoor gooien, hup op je kont (bumper),
Wordt je toch helemaal gek van. Die moeten ze van de weg af halen.
Ohohoh dan ben ik in staat uit te stappen en ze achter het stuur vandaan te halen.
Maar goed uiteindelijk komen we allemaal goed aan in Disney.

Het hotel waar we in zitten heet Sequoia Lodge. Een leuk hotel waar o.a. Pluto, Ejoor, Mickey en Goofy zo nu en dan rond hobbelen om met je op de foto te gaan.
Wij zitten in de vleugel Big Sur.
Nette kamers, redelijke ruimte en prima bedden.
Nadat we ons allen geïnstalleerd hebben en ons opgefrist zijn we gezellig naar de ingang gelopen van het park.
Beetje rondkijken, genieten en lekker eten bij Rainforest Café, waar de humor alle kanten opvliegt.
Een stelletje vlak naast ons zit een beetje elleboog te vrijen en een stel achter ons doet niet anders dan elkaar zowat op te vreten.
Vervolgens gaan de nep gorilla’s spontaan geluiden maken en bewegen en dat allemaal voor één prijs.
By the way, ze maken een beetje rare bewegingen, op en neer en die geluiden, nou beetje……….
Maar kinderen vinden het prachtig.
Na het eten naar de parade gaan kijken in het Disney park.
Geweldig, super, genieten. De aankleding, de hele entourage, het is echt helemaal af.
Dit moet je gezien hebben, zo mooi.
Kira stond echt te genieten, samen hand in hand met een meisje. Echt zo schattig.

Zaterdag 17 juli 2010
Na een redelijke nachtrust en een lekker ontbijt hebben we weer genoten van een lange dag in het park.
Kira vond het prachtig in de Big Thunder Mountain (Frontierland). Een achtbaan waar kinderen vanaf 104 cm. In mogen.
Nou je kind moet je wel goed vasthouden hoor in dat ding.
Lijkt niet heftig, maar als je er in zit wordt je bij de bochten van de ene naar de andere kant geslingerd. De gilletjes zijn wat de lucht ingevlogen. Kira zat echt met haar armen in de lucht te lachen en te genieten alsof ze dit elke dag doet. Heerlijk als je kinderen zo ziet genieten.
De Indiana Jones (Adventure Land) is een achtbaan met een looping en leuk joh.
Marc, Helle, Tim en Marieke gingen erin. Martin en ik niet.
Nou toen het hele stel eruit kwam, kregen we enthousiaste reacties te horen, van gaaf, cool, moet je ook doen, niks engs aan.
Ik (Andy) heb me de tweede keer over laten halen er toch een keer in te gaan.
Nou, ik heb mijn longen uit mijn lijf gekrijst. Mijn hemel het is dat mijn hoofd nog op mijn romp bleef vast zitten, anders had ik graag uitgestapt. Tot over maat van ramp hing ik ook nog op mijn kop tijdens de looping.
Zo ziet de wereld er dus uit als je over de kop gaat.
Marieke zat maar te lachen naast me en Tim zat voor me.
Ik was blij dat het klaar was, want ik ging met trillende beentjes erin, maar kwam er ook met trillende beentjes weer uit en een hartslag van……
Tussen alles door lekker nog wat gegeten bij Videopolis Theatre. Het is eten en genieten van de Disneyfilms van toen tot nu.
Daarna in de Sneeuwwitje en de 7 dwergen achtbaan (Fantasyland) en de Pinokkio achtbaan (Fantasyland).
Heel leuk voor kleine kinderen, maar natuurlijk ook voor de “grote”kinderen.
Was best spookie hoor.

Dan is het tijd voor de Space Mountain (Discoveryland).
Voor de die hards onder ons.
De jongens en de meiden zijn erin geweest en het gaat zo hard.
Je wordt omhoog geschoten en schiet dan het gebouw met de achtbaan in en je ziet niks.
Alleen maar flitsjes of sterretjes of zoiets.
Na deze heftige ervaring maar wat gaan drinken en kijken of we de Peter Pan kunnen doen.
Helaas stond daar een hele lange rij.
Dan It’s a small World (Fantasyland) maar in.
Je gaat met een bootje door een andere wereld vol fantasie, waar alles vrolijk is en gezellig.
Voor kinderen kijken ze hun ogen uit.

Na een lange en vermoeiende dag even lekker relaxen aan het diner.
Alleen zijn er blijkbaar heel veel verjaardagen.
We hebben wel voor 5 mensen gezongen en toen brak de humor los aan tafel.
Over Kermit de Kikker, nou dan weet je het wel.
Kermit de Tikker, Kermit de Mikker en noem maar op.
Of het nou de frisjes waren of het andere drankje, geen idee, zelfs de ober kreeg een beurt.
Martin vroeg een kinderijsje met 7 spoons.
Die man keek ons aan met een blik.
Zelfs Kira had de grootste lol.
Voorlopig kwam die man wel terug met een klein ijsje en 7 lepels.

Primeur van de avond was het vuurwerk.
Ook daar hebben we met z’n allen van genoten.

Zondag 18 juli 2010
Vandaag naar de Walt Disney Studio’s geweest.
Eerst in deel Backlot.
Met z’n allen naar Armageddon.
Eerst kregen we een heel verhaal te horen met films en daarna zijn we de shuttele in gegaan.
Best wel gek als je ineens de hitte voelt van de vlammen die uit delen van de shuttle komen.
Je hebt het gevoel dat het je raakt.
Wie de film Armageddon nog niet gezien heeft, moet hem echt eens zien.
De auto en motor show was een waar spectakel om te zien.
Hier werden we ook misleidt door een auto die in z’n achteruit alleen maar de stunts deed.
Blijkt dus de auto achterstevoren gebouwd te zijn van binnen.
Echt gaaf om te zien en vooral gaaf dat je dat niet weet.
Dit is iets wat je zeker ook moet zien, het is bijna niet uit te leggen in woorden.

Marc, Tim en Marieke gingen de Rock ’n Roller Coaster starring Aerosmith in.
Een achtbaan waar je alle kanten op draait, loopings maakt en plotseling tot stilstand komt.
Het gaat super snel en je hoort keiharde rockmuziek.
Hier moet je minimaal 1.20 mtr voor zijn.
Ook gingen zij de The Twilight Zone Tower of Terror in.
Je gaat omhoog met een lift, waar je uiteraard goed in vast zit.
De deuren gaan open van de etages, zodat je ook nog tijdens je val naar buiten kunt kijken.
En dan ga je met een noodgang naar beneden.
Je hoort echt iedereen gillen.

Ondertussen gingen Martin, Helle, Kira en ik naar Playhouse Disney on Stage.
Live optredens van de Disney figuren. Het was alleen in het spaans.
Maar Kira zat echt te genieten en deed ook mee met de kinderen als ze gingen staan en klappen etc.
Kira, Helle en ik zijn ook nog met Minnie Mouse op de foto geweest.

Later kwamen Marc, Tim en Marieke er weer aan en blijkt dat Marc en Tim twee keer in de Roller Couster waren geweest.
Brrrrrrr. Lekker heftig.

Ook hier was er een parade van de Disney figuren. Ietsjes anders, maar ook heel leuk en mooi om te zien.
Na een drankje gedronken te hebben zijn we terug gelopen naar het Disney park om nog een keer naar de parade te gaan kijken en daarna te eten bij Planet Hollywood.
Eten is overigens uitstekend overal.
En de humor blijft er nog altijd goed in, zelfs bij Kira, want dat is me toch een kleine lolbroek hoor. Ze houdt wel van gekkigheid en gezelligheid.
Na het eten op ons gemak terug naar het hotel en onderweg nog even kracht meten.
Je pakt een grote hamer en je haalt hem omhoog en hoepla laat maar vallen dat ding, dan hoor je ping en ja hoor daar staat hoe krachtig je bent.
Marc en Tim deden het niet gek. Marc had wel meer punten dan Tim, maar Tim is weer iets kleiner dan Marc. Hahahaha zou kun je wel even doorgaan.
Martin, Helle en ik hebben het maar niet gedaan, maar Marieke, stoer als dat ze is, deed gewoon met de jongens mee.
Wie is nou de gene met de ballen????????

Maandag 19 juli 2010
Laatste dag Disney.
Heerlijk ontbeten en eerst met Ejoor op de foto.
Acht wat is hij toch schattig.

Eerst kaartjes voor de Big Thunder Mountain gehaald en daarna in de Pirate’s of the Caribbean.
De avonturen van woeste piraten die een aanval doen op een Spaans Fort in de Stille Zuidzee. Met een kleine splash.
Wederom genoot Kira zichtbaar van al dit leuks en zeker van de spetters van het water.
Daarna zijn we naar het Minors spookhuis gegaan.
Je waant je echt in een spookhuis met geesten en al.
Je moet dit gewoon zelf zien. Kira vond het niet eens eng, ze geniet er zelfs van die kleine pop.
Na het spookhuis even langs de Big Thunder Mountain, maar wat blijkt hij is stuk.
Dan gewoon eten bij Hakuna Matata.
Tenslotte moet je ook eten.
Na het eten nog even vragen bij de Big Thunder, maar duurt een hele tijd voor hij gemaakt is.
Dat is dus balen en kunnen Marc, Tim, Helle, Kira, Marieke en Martin er niet meer in.
Kira was zeer teleurgesteld en maak een kind nou maar wijs dat het nog heel lang duurt en wij onze laatste dag hier hebben.
We pakken nog even het treintje dat langs het park gaat en shoppen daarna nog wat en moeten helaas afscheidt nemen van dit prachtige park.

Vanuit een warm La Spezia
Veel liefs van Andy en Martin

• 01 Augustus 2010 - 11:10

Ans:

Geweldig he euro disney, leuk om te lezen dat jullie het prima naar de zin hebben gehad....

veel plezier met de rest van jullie reis..

xxxxx Har en Ans