Zomervakantie met de Metselaars vervolg - Reisverslag uit Venetië, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Zomervakantie met de Metselaars vervolg - Reisverslag uit Venetië, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Zomervakantie met de Metselaars vervolg

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

03 Augustus 2010 | Italië, Venetië

Maandag 19 juli 2010 vertrek Disney naar Parijs
Het is wat vervelend rijden af en toe, maar het lukt aardig.
Petje af voor alle drie de chauffeurs.
Whoooowwww, let op, stop links, tututututu, brommer, zakkewasser, weer zo één die de verkeersregels niet kent.
Manmanman, hier leer je pas auto rijden.
Hey opletten pa, niet rechtsaf maar rechtdoor. Beetje van slag af??????
Rue de Trevisie.
Tim en Marieke gaan rechtsaf, whaahahaha maar tegen de richting in.
Die hebben lef zeg.
Even bellen, maar Marieke zegt heel droog dat je er anders nooit komt.
Marc, Helle en Kira zitten vlak achter ons.
Maar uit eindelijk komen we er wel.

Tim en Marieke hebben het hotel goed uit gekozen. Zij hadden nl. allang geboekt, omdat zij van Disney naar Parijs nog gingen.
Maar Marc en Helle, Kira, Martin en ik wilden ook nog wel een paar daagjes Parijs en hebben we in hetzelfde hotel kunnen boeken.
Ons Hotel de Lausanne zit in Rue Geoffroy Marie op nog geen 4 passen afstand van Theatre Folies Bergere.
Het hotel is heel pitoresque en je zou zeggen dat het vroeger een bordeel is geweest, maar dat wisten de mensen aan de balie niet zeker.
De kamers zien er goed uit. Wij hebben kamer 305, Tim en Marieke 105 en Marc, Helle en Kira 701 (grote zolder kamer).
Kira nodigde ons uit om ook even in haar kamer te komen kijken.
Zo lief als dat ze is.
Petje af voor de kleine meid, hoe ze het allemaal zo vol houdt. Natuurlijk af en toe een beetje uit de band, wat wel logisch is als je pas 4 jaar bent en al zoveel indrukken opgedaan hebt en doet.
Met Kira kun je op vakantie gaan, echt ontzettend gezellig.
Ze vindt ook alles leuk wat ze ziet.
Met z’n allen lopen we de Blv.Poissonnière op richting winkelmall La Fayette.
Voorbij het Hardrock Café ploffen we neer op een terras om lekker te dineren en bij te komen.
Het eten is goed en het is gezellig.
Na afloop wandelen we terug naar het hotel en duiken ieder onze kamers in.

Dinsdag 20 juli 2010
Na een redelijke nachtrust starten Martin en ik, Marc, Helle en Kira aan de overkant van het hotel met een heerlijke pot thee, koffie en sinaasappelsap op het hoek terrasje van Folies Café.
Tim en Marieke vertelden dat ze een andere kamer (401) hebben gekregen, want in de andere lekte de airco.
Tim en Marieke gaan vandaag naar de Eifeltoren en zien we elkaar vanavond laat weer.
Bij een boulangerie (bakker) halen we een overheerlijke baquette en voor Kira een croissant.
Al etend lopen we richting het Louvre.
In één van de straten is een Elvis Presley winkel, voor de lief hebbers.
Het Louvre is erg groot, maar binnen in hebben we maar niet gedaan.
De glazen pyramide is ook al heel mooi om te zien en het gebouw zelf ook met het mooie plein.
Kira vindt het water geweldig, even met haar handen er doorheen en wij mogen het ook hoor.
Het weer is nog altijd heerlijk.
Als we wat rond gelopen hebben gaan we richting Notre Dame.
Dat blijf ik toch een beetje het mooiste vinden.
Zelf ben ik ook helemaal gek van de films van de klokkenluider van de Notre Dame.
Het gebouw is prachtig met al die figuren erop.
Binnen is het al net zo geweldig om te zien. De top hebben we niet gedaan, gezien de lange wachtrij.
Het was al heel wat om binnen te komen, maar zo de moeite waard.
Eénmaal weer buiten, wat drinken en dan naar de Seine voor een kleine rondvaart.
De boulevard langs de Seine is leuk om overheen te lopen.
Veel entertainment en stukjes terras waar je kunt zonnen, het zei op gras, het zei op zand etc. Allemaal leuk aangelegd.
Ook voor kinderen is er genoeg te doen. Er is ook een stuk waar sproeiers staan en waar nevel uitkomt.
Kira wilde er doorheen en Marc ging samen met haar, maar toen ze er uit kwam moest ze huilen, want ze was toch wel nat geworden.
Door de zon was ook wel zo weer droog.
Hup de boot op en varen maar.
Mooi om zo langs de gebouwen te varen en heerlijke koel.
Kira had het helemaal naar haar zin.
Daarna nog wat lopen en bij Rue de Roule op het terrasje van L’expresso Bar een frisje te drinken en een klein hapje te eten.

Op ons gemak zijn we terug gelopen richting Blv.Poissonniére om het avond eten te nuttigen bij Café Grand Comptoir Le Brebant.
Een gezellig restaurant, heerlijk op het terras.
Voor de afscheiding van het terras staan ook nog tafeltjes en stoelen en daar zien we een man zitten die gewoon zijn eigen eten bij zich heeft.
Stokbrood en camembert of brie mag ook natuurlijk.
Ook zien we een hippe non staan. Ze heeft leuke gestreepte sokjes aan. Dan ben je toch zeker hip.
Het eten is prima en de sfeer zit er goed in, de bediening is vriendelijk en snel.
Je besteld wat en voor je het door hebt staat het er al.
Prima zo.
Tim en Marieke hadden ook heerlijke gegeten en een leuke dag gehad en ter afsluiting van een leuke en vermoeiende dag nemen we op de hoek van Folies Café nog een na drankje met z’n allen.

Woensdag 21 juli 2010
Lekker geslapen en Martin alvast naar Folies Café .
Vanuit het hotelkamerraam zie ik een scooter onderuit gaan. Martin heeft er nog meer zicht op.
De man remde af voor voetgangers die over gingen steken. Gelukkig had de man zelf niks.
Ik voeg me bij Martin en iets later komen de boys en girls ook.
Tim en Marieke gaan door naar het Louvre om de binnen kant te gaan bekijken.
Daar heb je echt wel een dag voor nodig, zo gigantisch is dat van binnen.
Marc vertelde dat er een kever in hun koffer zat.
Die is dus illegaal mee op vakantie gegaan.

Heerlijk ons koffie, thee en sap genuttigd, een baquette gekocht en op weg naar de Metro om de Eifeltoren te beklimmen.
Kira genoot van de metro rit.
Stukje lopen nog en hopla de Eifeltoren op.
Helaas gaat dat niet zomaar, eerst nog aansluiten in de lange rij.
Tijdens het wachten komen er steeds mensen langs om hun Eifeltorentjes of ander spul te verkopen. Ook wordt het hier goed bewaakt. Constant zie je militairen met geweer heen en weer lopen.
Op de toren zijn we tot even over de helft gegaan. Is al hoog genoeg en Marc en ik hebben de trap genomen om naar het grotere plateau iets lager te gaan.
Zo zagen we ook nog de werklui die aan touwen hangen om de Eifeltoren te restaureren.
Best wel gevaarlijk en moedig van die mannen, want het is echt heel hoog.
Het uitzicht over Parijs is geweldig.
We nuttigen nog heerlijk een pannekoek en wat drinken en gaan dan met de lift naar beneden om naar Arc de Triumph te lopen.
Wat rondgekeken en dan de metro naar Sacre Couer naar het Place du Tetre.
Een leuk gebeuren met straatjes en terrasjes en marktjes.
Heerlijk wat gedronken, klein hapje en rond gelopen.
Zo vul je dag weer gezellig in en ga je met een zalig gevoel terug met de metro naar het hotel.

Je knapt je wat op en met z’n allen sluiten we de laatste avond Parijs af in het Chinese Restaurant Peninsule vlakbij ons hotel in Rue du Faubourg.Montmartre en kiezen voor het lopend buffet.
Haha lopend buffet, blijft raar klinken. Alsof het buffet om jou heen loopt in plaats van anders om.
Voor Kira werkt dit prima, want dat vindt ze wel wat uit kleine bakjes eten en zelf kunnen kiezen.
Tim en Marieke vertelden dat het Louvre de moeite waard is om van binnen te bekijken, maar het is zo’n vier kilometer aan kunst, dus inderdaad op het gemak doen en er de tijd voor nemen.
De chinese man van het restaurant zat tussen de bedrijven door overheerlijke stukjes meloen te nuttigen.

Ons laatste drankje met z’n allen deden we bij Folies Café.
Kira ontpopte zich als een echte serveerster en ging de thee inschenken voor Marieke.
Nog wat napraten en dan naar bed.
Marc, Helle en Kira reizen in de ochtend terug naar huis, Tim en Marieke blijven nog in Parijs en reizen vrijdag terug naar huis en Martin en ik reizen samen verder.

Donderdag 22 juli 2010
Nou dat was het dan helaas en drinken we met z’n allen ons bakkie thee, koffie, sap bij Folies Café, kopen ontbijt voor onderweg en gaan we allen ons eigen weg.
Jeetje dat is niks hoor, elkaar gedag zeggen, zoenen, vast houden.
Ohohoh ertegen slikken helpt niet echt en wordt het toch nog een beetje nat onder de oogleden.
Nog veel plezier Tim en Marieke en rijdt voorzichtig als je weer naar huis gaat.
Rijdt voorzichtig Marc, Helle en Kira.
Bedankt voor de gezellige dagen met elkaar en tot snel.
Veel liefs en dikke kus van papa en mama, schone papa en schone mama, opa Martin en oma dansen. Tot snel, tot snel.

Voor alle lezers onder ons, warme groetjes en liefs van Andy en Martin

Verslag uit: Italië, Venetië

Trip to India

Lieve allemaal,

Nog even en dan hebben we onze weekend dansvoorstellingen van "Dances All Over The World".
Er wordt door iedereen nog hard gewerkt aan alle dansen en de kleding, maar het uiteindelijke resultaat zal fantstisch zijn.
Na onze voorstellingen zijn we nog precies 1 week open dan hebben we vakantie. Wat dan ook wel nodig is na maanden van trainen en werken voor allen.
Maar het blijft geweldig om te doen en
ons motto is dan ook "Blijven Lachen en Dance With a Smile".

Martin en ik(Andy) hebben besloten om toch maar weer eens wat verder weg te reizen.
Deze reis zal gaan naar India. Te starten in Delhi.
We vertrekken woensdag 13 juli en komen woensdag 3 augustus weer thuis.
Deze keer blijven we 3 weken weg.
Lang genoeg om mooie dingen te zien en te beleven en spannend natuurlijk.
Zondag 21 augustus vertrekken we naar Londen voor 4 dagen danstraining/
workshops in The Royal Ballet School.
Zeer spannend.
Tussendoor gaan we verder met ons appartement. Woonkamer en slaapkamer krijgen een beurt. En als er genoeg tijd is Martins kamertje.
Ach altijd leuk om bezig te zijn.
Maar eerst eens de dansvoorstellingen afronden. Heerlijk weer iedereen op het toneel te zien stralen.
Kanjers dat zijn het van klein tot groot.
Oja voordat ik het vergeet, Martin gaat dit jaar in november met zijn zoons Marc en Tim de Marathon New York lopen. Echt cool dat ze dit gaan doen.

En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een kleinzoon erbij, geboren 28 april jl., genaamd Jesper, broertje van Kira (5 jaar).
Nou we gaan stoppen. Hopelijk geniet iedereen weer mee van ons.

Tot snel mails.

Liefs en dikke kus van Swinging Andy and Running Martin