Martin en Andy van Guangzhou naar Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Martin en Andy van Guangzhou naar Guangzhou - Reisverslag uit Kanton, China van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Martin en Andy van Guangzhou naar Guangzhou

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

12 Juli 2014 | China, Kanton

Dag lieve allemaal,
Allereerst proberen we even uit of het internet gaat werken. Vorig jaar werden we er steeds uitgeknald. Duimen dan maar en aan de slag met de verhalen.
Afgelopen woensdag 9 juli zijn we vertrokken naar China.
Tim bracht ons naar Schiphol en was het weer even slikken om dag te zeggen.
De andere family members hadden we al gedag gezegd en ook dat was even slikken.
Tsja belangrijkste is toch iedereen die je lief is.
Leuke was dat Tim onderweg in de auto nog grapte dat het wel leuk zo zijn als we Jurgen tegen zouden komen en wat gebeurde er tot onze verbazing.
We komen hem tegen met zijn collega’s, echt toevalliger kan niet.
Wij de ene kant op en hij de andere,
We moesten wel overstappen in Parijs op het vliegveld Charles de Gaulle.
Dat was goed te doen, omdat we niet lang hoefden te wachten.
Altijd wel leuk al die mensen zo te zien scharrelen, ieder op zijn of haar manier.
Zeker als het grote vliegtuig niet vol is en mensen willen upgraden naar een andere “betere”plek,
Een vrouw deed dat dan ook en betaalde er toch nog bijna zo’n € 100,= voor. Ja zelfs als het vliegtuig niet vol is betaal je voor de andere plekken.
De vrouw ging slechts 2 plaatsen naar voor in het middendeel en de ruimte was exact hetzelfde. Zonde van je geld toch.
Een man die achter zat wilde ook een andere plek, maar nam geen genoegen met het bedrag dat gevraagd werd.
Na een ellenlange discussie haakte hij dan ook af en de stewardessen, bleven keurig netjes.
Mensen proberen ook van alles om maar niet of nauwelijks te hoeven betalen.
Naast ons zit een Francaise die naar haar zus en familie in China reiste. Ze hadden elkaar 5 jaar niet gezien en haar zus had nu ook een kindje. Leuk zo even te horen hoe een ander reist en waarvoor de reis is.
De verzorging in het vliegtuig is erg goed. Het eten prima en er werd veel met water langs gekomen.
Hier en daar dommel je wat in en dat scheelt toch weer voor de Jetlag. Want helemaal niet slapen breekt je.
De kiddy’s in het vliegtuig hoorde je nauwelijks tot niet. Zo zoet en relaxed.
Al met al was het een rustige vlucht.
Aangekomen in Guangzhou worden we opgewacht door een jonge man die ons naar het Canton Hotel bracht. Een mooi en vriendelijk hotel. Ruime kamers en vriendelijke mensen.
Na ingecheckt te hebben spullen op de kamer gezet en eerst een paar uurtjes geslapen. Dat is wel nodig en helpt ook mee om je Jetlag te verwerken.
Nou ik ga voor nu even stoppen, omdat we morgen vroeg weg gaan de bergen in.
Tot snel en hopen dat deze mail lukt.
Liefs Andy en Martin

• 14 Juli 2014 - 19:50

Tim & Esmee:

Hoi parents!

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het eerste stukje van China al hebben kunnen zien!
    Geniet er lekker van in het verre Oosten :)

Tot het volgende verhaal.

xxx Tim & Esmee xxx