Leven is goed in Charleston. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Leven is goed in Charleston. - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Leven is goed in Charleston.

Door: Andy en Martin

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

26 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hey lieve allemaal,
Daar zijn we dan weer met even een terug blik die jullie nog tegoed hebben van ons.
We waren gebleven bij donderdag 20 juli.
Eerst zijn we naar de Aventura Mall gereden om kleding voor mijn lief te kopen.
Koffer nog steeds niet terecht.
Maar goed blijven lachen hoor, hier doe je nou éénmaal niks aan en Martin heeft weer eens nieuwe keding toch??
Daarna zij we naar Ocean Drive gereden.
We hebben bij Collins Avenue kruizing Barbara Captain Way 10 Street wat gegeten en fris gedronken, ja jullie horen het goed wat fris !!!!!!!!!!
En het restaurant heet Seafood Fairwind Island Bar Grill restaurant.
Dus als jullie willen checken zoek je gewoon op internet.
Daarna zijn we naar Ocean Drive gelopen.
Echt daar wordt zo geflaneerd dat wil je niet weten.
Maar ik had al eerder vertelt dat Marc en Tim dat wel weten van Venice Beach in Los Angeles.
Een auto's wat je ziet daar, echt niet te filmen zo mooi.
Hummers wauwwie helemaal te gek.
Op de wieldoppen staat zelfs een dollar teken.
De obers zijn ontzettend galant tegen de dames, jajaja wat kun je daar van denken.
Maar ik zal deze mail maar kort houden, je moet dit echt met eigen ogen ooit een keer zien.
De hotels en motels zijn ook prima.

Vrijdag 21 juli 2006

Na een goede nachtrust natuurlijk nog even gemaild met het thuisfront.
Dan op pad naar de Everglades, maar ons kent ons rijden we dus helemaal verkeerd.
Zitten we bij Fort Lauerdale Hollywood International Airport.
Wel spannend overigens, want het stikte er van de politie.
Er zat geen politie in de auto's, dus zal er wel wat aan de hand zijn op het vliegveld.
You never know what's going on.
We proberen weer eruit te komen en naderen een Tolweg en vragen daar waar we heen moeten.
Daar wordt ons verteld dat we naar Kokinoki moeten rijden, maar dat was echt niet te verstaan.
Het was dat echte knauwende Amerikaanse praat.
Wat blijkt dus dat het plaatsje Okeechobee heette.
Het kwam uiteindelijk toch weer goed met ons hoor.
Blijven lachen toch!!!!
Het is gewoon nog steeds even wennen hoe alles is aangegeven hier.
We rijden dwars door de Everglades, het moeras gebied en het is werkelijk prachtig.
Jammer van het noodweer en kunnen we het moeras niet op en wij rijden verder en bij het Everglades National Park Balie staan heel veel mensen, maar het blijft noodweer en Martin en ik rijden maar weer verder.
Overal zie je borden van Crossing Crocodiles.
Ahahaha wie weet wat we nog tegen komen.
ook onderweg erheen.
Je kunt je bijna voorstellen dat als je de lucht bekeek er zo een slurf kan vormen en dan whoesj over het land raast.
Echt vreselijk wat er uit de lucht kwam vallen.
We rijden door naar Everglades City een klein plaatsje in het moeras gebied.
En ja hoor de weergoden zijn ons goed gezind en kunnen we een klein stukje van een uur door het moeras.
Dat doen we en het is echt genieten, alleen is het moeilijk om een glimp van al die vele krokodillen op te vangen.
Genieten was het wel in zo'n buiten boot zoals je in de natuurfilms ziet.
Martin en ik gaan na onze tocht nog wat eten bij Subways daar en vertrekken dan weer richting South Bay naar het plaatsje Pahokee aan het Lake Okeechobee.
Leuk dachten we, maar daar aangekomen zag dat er heel erg ghetto achtig uit.
Niet erg prettig.
Hier en daar wel prachtige huizen, maar het gevoel was niet fijn.
Bij het Lake (meer) even gestopt om foto te maken.
Het meer is ontzettend groot en dat hadden we niet gedacht.
Toen ik (Andy) uitstapte zat ik in no time onder de miniscuul kleine vliegjes en die prikten ook nog.
Dus snel foto maken en al gillend de auto in.
Martin moest ze echt van me af slaan.
We rijden door richting West Palm Beach, want we zitten al te lang in de auto vandaag.
In dit gedeelte is geen hotel en motel te bekennen en het is zo super de luxe.
Hier wonen mensen met een heleboel centen.
De huizen zijn zo mooi, zo gigantisch echt om te kwijlen.
Daarom rijden we maar door naar Juno Beach en daar boeken we een kamer bij Holiday Inn.
Heerlijke bedden hebben die toch en de kussens zijn al even zalig.
Onze spullen zetten we in de kamer en gaan eten bij het Juno Beach Fish House.
Lekker eten, goede vissoorten.
We hebben een ober James genaamd en echt die kwam ineens met de rekening, net dat we dachten dat we relaxed zaten zonder opgejaagd te worden.
Maar ons kent ons weer, we bestellen gewoon nog wat wijn hoor, we zijn tenslotte op vakantie en gelukkig moet James er wel om lachen, want meestal is het bij de Amerikanen, hap slik en weg wezen.
Genieten is het overigens wel hoor, echt leuk, maar we blijven de kids allemaal missen en vooral onze kleine Kira.
Oke lieve mensen ik ga nu maar even stoppen, want Martin wacht al hier in Charleston in het restaurant op de 14de etage.
De rest houden jullie weer tegoed hoor.
Ik zou nog wel uren door kunnen mailen, maar dat gaat niet lukken nu.
Please forgive me Sweethearts in Holland.
Jajaja hier ben je altijd een Sweetheart.

Vele knuffels dan maar weer en we mailen morgen avond de rest weer door wat jullie nog tegoed hebben.

xxxxxxxxxxxxxx tot mails.

Martin en Andy.

• 26 Juli 2006 - 07:35

Cecilia Van Der Knaap:

erg leuk jullie reis avonturen ,nog veel plezier en een knuffel van hier

• 26 Juli 2006 - 08:27

Pas En Lien:

zeg jullie komen toch nog wel terug he, want zo te lezen hebben jullie ,t ondanks het feit dat die koffer nog steeds zoek is, errrug naar jullie zin daar in the big states. gelukkig maar, want daar doe je ,t toch voor.het is echt een genot om jullie verhalen te lezen, we liggen continu in een deuk, echt weer van die andymartin humor, heerlijk. ja haastige spoed is voor de amerikanen, altijd goed geloof ik (lien), vandaar dat de meeste ook zo dik zijn daarzo.hihi en dat okinoki verhaal, geweldig moest meteen aan starwars denken (obiwankanobi) om je rot te lachen, maar ja met een hoop gebarentaal komt een mens al heel ver he. pascal heeft nog wel ergens een zalfje voor evt vervelende steekvliegjes, dus mocht je onder de bulten terugkomen(andy)kom je maar even langs hoor (hij smeert je wel in hihi ) nou schatten, ik ga vandaag maar eens weer wat verkoeling zoeken aan het water, want ,t is hier nog steeds niet om te harden zo heet( heb ook nog eens een flinke oorontsteking) dus kopje onder is er niet bij, maar we blijven net zoals jullie gewoon lachen. tot het volg.berichtje ,,live vanuit the states ,, knuffs van ons..

• 26 Juli 2006 - 08:53

Riek:

Wat een heerlijke verhalen Andy. Volgens mij komen jullie ogen te kort. Ik ben benieuwd naar de foto's straks, als je weer op honk bent. Kun je je dat weer voorstellen, na al die indrukken?
    Veel plezier en groetjes van Riek

• 26 Juli 2006 - 11:31

Marc Helle Kira:

hey leuk zeg allemaal.
    hebben jullie nog de foto's ontvangen dan?
    veel plezier nog daar.
    laterzzz
    xx
    marc helle en kira

• 26 Juli 2006 - 11:31

Marc Helle Kira:

hey leuk zeg allemaal.
    hebben jullie nog de foto's ontvangen dan?
    veel plezier nog daar.
    laterzzz
    xx
    marc helle en kira

• 26 Juli 2006 - 18:29

Elly:

Wat een verschillen toch in zo een groot land. Van ghetto tot huizen waar het water je van in de mond loopt. Nou geef mij die krokodillen dan maar. Oost west is toch thuis best. Maar eerst verder genieten. Liefs en groetjes van Elly

• 29 Juli 2006 - 10:25

Debbie:

Zo te zien hebben jullie het prima naar jullie zin daar in The States. Helaas kan ik niet zo vaak reageren aangezien ik geen internet heb:( Maar gelukkig print moeders alles uit en kan ik dus wel meelezen.
    Geniet ze nog! Knuffels

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Trip to India

Lieve allemaal,

Nog even en dan hebben we onze weekend dansvoorstellingen van "Dances All Over The World".
Er wordt door iedereen nog hard gewerkt aan alle dansen en de kleding, maar het uiteindelijke resultaat zal fantstisch zijn.
Na onze voorstellingen zijn we nog precies 1 week open dan hebben we vakantie. Wat dan ook wel nodig is na maanden van trainen en werken voor allen.
Maar het blijft geweldig om te doen en
ons motto is dan ook "Blijven Lachen en Dance With a Smile".

Martin en ik(Andy) hebben besloten om toch maar weer eens wat verder weg te reizen.
Deze reis zal gaan naar India. Te starten in Delhi.
We vertrekken woensdag 13 juli en komen woensdag 3 augustus weer thuis.
Deze keer blijven we 3 weken weg.
Lang genoeg om mooie dingen te zien en te beleven en spannend natuurlijk.
Zondag 21 augustus vertrekken we naar Londen voor 4 dagen danstraining/
workshops in The Royal Ballet School.
Zeer spannend.
Tussendoor gaan we verder met ons appartement. Woonkamer en slaapkamer krijgen een beurt. En als er genoeg tijd is Martins kamertje.
Ach altijd leuk om bezig te zijn.
Maar eerst eens de dansvoorstellingen afronden. Heerlijk weer iedereen op het toneel te zien stralen.
Kanjers dat zijn het van klein tot groot.
Oja voordat ik het vergeet, Martin gaat dit jaar in november met zijn zoons Marc en Tim de Marathon New York lopen. Echt cool dat ze dit gaan doen.

En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een kleinzoon erbij, geboren 28 april jl., genaamd Jesper, broertje van Kira (5 jaar).
Nou we gaan stoppen. Hopelijk geniet iedereen weer mee van ons.

Tot snel mails.

Liefs en dikke kus van Swinging Andy and Running Martin