Asheville is great!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Asheville is great!!!!! - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Asheville is great!!!!!

Door: Andy en Martin

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

28 Juli 2006 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrijdag 28 juli 2006.

Hey sleapyheats here we are again from the town of Asheville.

Het is half 8 en de wekker loopt af, maar helaas zijn we allebei een paar keer wakker geweest vannacht, omdat het wat rumoerig was.
Aan de overkant van onze kamer hoorden we een kind echt zo irritant doen. Ze (zeker weten dat het een meisje was, zo aan de stem te horen)was zo erg aan het schreeuwen dat ik bijna als The Nanny wilde aankloppen of ze haar schreeuwerige mondje wilde houden.
Je hoorde het kind echt tegen de moeder teker gaan.
Het vermoeden was dat het een moeder was, omdat we alleen een vrouwenstem hoorden die tegen het kind praatte.
Ach je weet maar nooit wat er zich in een hotelkamer afspeelt.

Oké genoeg daarover en even nog wat over gisteravond (donderdag 27 juli).
We zijn dus na het mailen gezellig aan de overkant, waar je dus niet echt oversteekplaatsen hebt en moet rennen als een gek tussen de auto's door, maar dat lukt prima hoor als je je "lipjes tuit en je borstjes" vooruit doet.
Ze stoppen dan vanzelf wel, denk ik.
Nou, na het eten bij Apollo restaurant zijn we dus eerst gaan mailen naar het thuisfront en daarna naar Stone Ridge Tavern gegaan om nog een hele fles Pino Grigio te verorberen met een aantal glazen water erbij natuurlijk, anders red je het in deze warmte niet. Alhoewel het hier wel drogere warmte is en vooral 's avonds heerlijke temperaturen en de mensen zijn ontzettend aardig en vriendelijk.
Ja het is best goed vertoeven hoor hier in Amerika.

Zo genoeg over gisteravond en nu even over vandaag in het kort hoor, want wederom zitten er nog meer mensen te wachten om te kunnen mailen.
Vandaag stond op de planning Chimney Rock en Biltmore Estate.
Werkelijk geweldig om te doen en teveel eigenlijk om te vertellen, maar we maken toch een beginnetje voor het thuisfront.

Zoals gewoonlijk rijden we dus weer verkeerd, nee ik zeg het verkeerd, we begonnen goed maar hadden klaarblijkelijk toch een afslagje gemist.
Rijden we dus een rondje. De weg dan maar af en vragen bij een benzine station hoe we verder moeten.
Ja hoor East 40, exit 53A eraf en dan de 74A op voor Chimney Rock.
Zo gezegd zo gedaan en het komt weer helemaal goed met ons.
Onderweg af en toe een file omdat er een paar op elkaar geknald zijn, maar verder goed rijden zo.
We rijden dwars door de bergen met allemaal S-bochten.
Je ogen moeten zo snel focussen dat je spontaan de wereld dubbel ziet.
Altijd handig als je op dat moment geen alcohol hebt genuttigd.
Is maar een idee hoor.
Geweldig als je ziet hoe anders de wereld er hier dan weer uit ziet.
Veel groen en af en toe een huis.
Maar uiteindelijk bestemming bereikt.
De klim naar Chimney Rock is heavy op sommige punten, maar wel de moeite waard uiteindelijk.
Het uitzicht op Devils Head is mooi. Het is een uitstekend stuk rots dat op een indianen gezicht lijkt. We komen ook mensen tegen die al veel eerder dan ons aan de klim waren begonnen en die zo verbaast keken naar ons dat het net een comedie zou kunnen zijn.
Uiteindelijk bereiken we de waterval, die niet zo heftig is als we gedacht hadden, maar die vast bij hevige regen behoorlijk tekeer gaat. Helaas is het stukje naar de waterval afgesloten.
Hier zijn ook verschillende opnamen gedaan voor de film The last of the Mohicans.
Dit is ook het Cherokee gebied.
Langs de andere kant van de rocks gaan we weer richting beneden,langs smallere delen en langs een stukje waar ik nog maar net doorheen kon komen, dus vroegen we ons af hoe dat zat met de wat flinkere mensen.
Dan komen we inderdaad wat mensen tegen die wat forser zijn dan normaal en soms niks kunnen doen aan hun flink zijn.
Ach het is best triest als ze ons zo bekijken en complimenteren dat we niet zweten en zij kledder nat zijn, terwijl het echt van ons af druipt, maar dat zien ze op dat moment niet. Ze zien alleen maar dat ze zelf zweten en vragen ons zelfs of het de moeite waard is om verder te lopen naar de waterval en naar Chimney Rock.
Ach wij zeggen dan gewoon al lachend dat het hét waard is en allemaal wel meevalt.
Gewoon rustig door de neus inademen en door de mond uit en voldoende drinken. Water wel te verstaan!!!!!!!
Jeetje en dan te bedenken dat al die ouders met al die kleine kinderen ook die klim doen en dat je dan een meisje van een jaar of 5 tegen papa hoort zeggen:"Come on Daddy we are going on". Geweldig zo'n kindje die haar vader meetrekt om verder te gaan.

Hoe mooi is het niet als je wat voor een ander kunt doen.
Echt het is super.

Sorry lieve allemaal, maar er komen nu zoveel mensen binnen die willen mailen dat het bijna asociaal is dat ik hier nu nog zit te tikken, dus met alle respect ik ga stoppen en horen jullie de rest van de dag morgen ofzoiets.
Het ligt eraan, want morgen vertrekken we naar Washington, tenminste als we dat in één keer redden, hangt van de drukte op de weg af, het is zo'n 600 km rijden.
Houden jullie weer wat te goed van ons.
Jeetje we moeten echt een beetje in gaan lopen nu hoor, maar goed dat heb je nou éénmaal in zo'n vakantie dat je niet altijd op tijd kunt mailen.
Jullie kunnen weer even vooruit hoor en van Biltmore Estate hebben jullie van vandaag ook nog even tegoed.
Dus niet vergeten hoor thuisfront: tegoed: Charleston 3 dagen en Biltmore Estate.

Lots of love from Asheville van Andy en Martin.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 29 Juli 2006 - 02:59

Elly:

Je maakt wat mee in zo een korte tijd. Van de krokodillen naar de Indianen en dan op naar Washington. Houd moed! Eens zullen jullie foutloos overal naar toe rijden toch? 600 km is natuurlijk peanuts. Wacht met spanning op het volgende avontuur.
    Liefs en groetjes Elly

• 29 Juli 2006 - 10:29

Tim:

Hey! Eindelijk heb ik dan ook vakantie! Wat een verhaal weer zeg. Have fun! Kus Tim

• 29 Juli 2006 - 11:06

Passie En Lientje:

dus zelfs op jullie doorreis moet jij (andy) mensen heropvoeden, als het om ademhaling gaat. ja er lopen daar best wat dikkertjes rond in the states, maar goed , best gezellie toch.ik (lientje) zei toch al, dat jullie reis net een film comedy is, heerlijk toch.dat gebied ,cherokee is een prachtig natuur reservaat , waar die film is opgenomen, je waant je denk ik echt in een soort illusie, waar je fantasieen met je op de loop kunnen gaan ( in de goede zin van ,t woord natuurlijk)niet meteen vies gaan denken daarzo he..geweldig hoor. kijk weer met smart uit naar de nieuwe avonturen ,van andy & martin, going to the states . groetjes van uit hier.( lekker temparatuurtje hier nu)

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Trip to India

Lieve allemaal,

Nog even en dan hebben we onze weekend dansvoorstellingen van "Dances All Over The World".
Er wordt door iedereen nog hard gewerkt aan alle dansen en de kleding, maar het uiteindelijke resultaat zal fantstisch zijn.
Na onze voorstellingen zijn we nog precies 1 week open dan hebben we vakantie. Wat dan ook wel nodig is na maanden van trainen en werken voor allen.
Maar het blijft geweldig om te doen en
ons motto is dan ook "Blijven Lachen en Dance With a Smile".

Martin en ik(Andy) hebben besloten om toch maar weer eens wat verder weg te reizen.
Deze reis zal gaan naar India. Te starten in Delhi.
We vertrekken woensdag 13 juli en komen woensdag 3 augustus weer thuis.
Deze keer blijven we 3 weken weg.
Lang genoeg om mooie dingen te zien en te beleven en spannend natuurlijk.
Zondag 21 augustus vertrekken we naar Londen voor 4 dagen danstraining/
workshops in The Royal Ballet School.
Zeer spannend.
Tussendoor gaan we verder met ons appartement. Woonkamer en slaapkamer krijgen een beurt. En als er genoeg tijd is Martins kamertje.
Ach altijd leuk om bezig te zijn.
Maar eerst eens de dansvoorstellingen afronden. Heerlijk weer iedereen op het toneel te zien stralen.
Kanjers dat zijn het van klein tot groot.
Oja voordat ik het vergeet, Martin gaat dit jaar in november met zijn zoons Marc en Tim de Marathon New York lopen. Echt cool dat ze dit gaan doen.

En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een kleinzoon erbij, geboren 28 april jl., genaamd Jesper, broertje van Kira (5 jaar).
Nou we gaan stoppen. Hopelijk geniet iedereen weer mee van ons.

Tot snel mails.

Liefs en dikke kus van Swinging Andy and Running Martin