From Coney Island to Gus Giordano. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu From Coney Island to Gus Giordano. - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

From Coney Island to Gus Giordano.

Door: Andy en Martin

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

06 Augustus 2006 | Verenigde Staten, New York

Donderdag 3 augustus 2006,

Na een wat onrustige nacht (de politie en brandweer sirenes hoor je bijna constant in de nacht), ons gewassen te hebben en aangekleed nemen we een heerlijk ontbijtje ergens bij een ontbijt gebeuren, bijna net zoiets als Subway, alleen net even anders, maar even zo goed erg lekker.
Vandaag hadden we besloten om naar Coney Island (aan het strand) te gaan met de Subway.
Jajaja ik hoor jullie al denken van de Subway? dat is toch een restaurant.
Nee zo heet ook de Metro hier, dus nou niet in de war raken hoor.
Erg leuk om met de Metro te reizen.
Mensen kunnen je zo lekker aangapen van de één naar de ander.
Ja het is ook wel een grappig gezicht, twee van die lange mannen en dan een klein vrouwtje erbij.
Je ziet ze denken.
Een vrouw blijft echter de hele weg ons aanstaren. We hadden echt zoiets van, pet af en kijkgeld laten betalen.
Ze had wel een mooie wrat langs de rechterkant van haar neus en wij hadden echt zoiets van, oké zullen we haar vragen waarom ze zo staart naar ons.
Ach wel grappig ze had het overduidelijk naar haar zin zo.
En dat maak je altijd mee in zo'n metro, maar ook op straat.
Je kunt hier slapend rijk worden met al dat gestaar.
Alle gekheid, aangekomen bij Coney Island is het verbazend om te zien hoe ze hier in de tijd zijn blijven steken.
De huizen, de kermis, de hele entourage er omheen.
We lopen wat rond en gaan even een heerlijk hotdogje eten aan de boulevard.
De kermis is klein en knus en heeft ontzettend veel oude kermis attracties. Echt geweldig.
Best leuk om te zien.
Dan lopen we verder en belanden in een straat achter de kermis.
Daar gaan we wat drinken en wat calamaris eten om vervolgens nog een klein stukje verder te lopen.
Als we een straat ingaan dan is daar een entertainer bezig met het presenteren van zijn freaks.
Echt zo uit de tijd hoe hij dat doet alsof de tijd daar zeker is stil blijven staan.
Een vrouw vol met tatouages en een mini yorkshire op haar arm staat op het podium en zij at messen, de andere vrouw at stukken metaal en de presentator stak even overheerlijk een schroevendraaier in zijn neus en dat in het bijzijn van kleine kinderen.
Echt zo walchelijk.
Dan vraag je je toch af, waar zijn mensen mee bezig.
Het waren echt FREAKS.
Na Coney Island zijn we terug gegaan naar ons hotel om ons wat op te knappen voor het avond eten en de musical Chicago.
We hebben een hapje gegeten bij Sbarro, een Italiaans restaurantje waar je een snelle hap kunt nuttigen, maar erg lekker.
Daarna zijn we naar Chicago gegaan in het Ambassador Theater.
Echt een knus en klein theater en de musical was echt zo geweldig, niet te vergelijken met Nederland.
Je zag er echt Fossé's stijl in.
Zo mooi en super.
De hoofdrolspeelster was nu Rita Wilson.
Ik zag er mensen in die ik ook op de dvd van Fossé heb gezien in verschillende delen van musicals.
Het was echt genieten en het mooie is dat je het best hier wel een aantal weken kunt uithouden als je alleen voor de musicals zou komen in New York en voor dance workshops.
Maar New York is ook gewoon genieten, de gekte en de drukte, mooi om te zien en mee te maken.
Behalve als je voor het eerst naar Amerika gaat dan is het aan te raden alleen de eerste drie dagen New York te doen.
Als je dan de eerste keer bent geweest en je komt later nog eens terug dan is het zo anders.
Toen we van de musical terug kwamen zijn we bij ons naast het hotel bij W naar boven gegaan.
Wij vroegen ons al steeds af wat W betekende.
Het is Whatever Whenever.
Dat is een lounge en hotel/bar enz.
Zo apart om te zien.
Er komen zoveel verschillende mensen, waaronder ook jonge meisjes (let wel op want je moet 21 zijn) die naarstig op zoek zijn naar een man.
Echt als dat je dochter zou zijn dan......
Maar er is strenge bewaking en er wordt goed opgelet dat er geen rottigheid wordt uitgehaald.
Het is er gigantisch duur, want een pilsje kost 8 dollar en dat is ongeveer 6 euro en een wijntje is 10 dollar.
Gezellig wel en ook eens leuk om mee te maken.
Doe eens gek toch?
Na een poosje daar gezeten en rondgekeken te hebben zijn we naar het hotel gegaan en de rest nou dat kunnen jullie wel raden.
Make up afhalen (ik dan), tanden poetsen (allemaal), uitkleden en lapie doen (ook allemaa).

Vrijdag 4 augustus 2006,

Zoals gewoonlijk weer een onrustige nacht.
Warmte, sirenes, dorst.
Leuk hé vakantie???
Natuurlijk is dat leuk, we genieten nog steeds.
Na ons gewassen en aangekleed te hebben gaan we een ontbijtje nemen aan de bar van het hotelrestaurant.
De man achter de balie kijkt niet al te vrolijk en we bestellen.
Het gaat echt niet van harte en hij smijt een beetje met alles.
De croissants zijn koud inplaats van warm en volgens ons houdt hij niet zo van thee.
Het liefst geeft hij iedereen koffie.
Dat is dan jammer voor hem, want ik wil Hot Thee en orange.
Martin is de enige die altijd koffie wil.
Als het ontbijt op is gaan we lopend naar Central Park, dat is niet zover van ons vandaan en daar is ook de ZOO.
De dierentuin is erg klein, maar wel heel knus en de dieren hebben genoeg bewegingsvrijheid en het ziet er verzorgt uit.
Er zijn geen tijgers en leeuwen, maar wel pinquins, zeehonden, tropische vogels en apen en nog een aantal andere kleine dieren.
Het is ook ontzettend leuk om het voeren van de zeehonden te zien.
Grappig wat ze die dieren allemaal kunnen leren.
Er waren ook verschillende groepen met schoolkinderen. Wat een blaagjes kunnen dat zijn.
Denk je rustig foto's te kunnen nemen in het tropische afgedekte deel in de dierentuin van een vogeltje dat een nestje aan het bouwen is, komen ineens al luidschreeuwend die kinderen binnen.
Daaaagggggg vogeltje, verpest die foto.
Ach daar zijn het kinderen voor en grappig waren ze wel al die groepen.
Na de dierentuin hebben we de metro genomen naar Macy's een groot winkelketen.
Je kunt er echt van alles krijgen en als je een discountcard hebt krijg je wel mooi korting.
Dus hadden we zo'n card gehaald bij het visitor centre.
Ja dat is nou leuk hier, dat je er wel op gewezen wordt dat er een card is voor korting.
Dat zie je veel hier in New York.
Op de mannen afdeling zien we een man en zijn zoon (tenminste dat dachten wij)die echt alle korte broeken van de hangers aftrok, om er vervolgens een hele berg te laten liggen.
Met de stapel die hij had ging hij wel naar de kassa.
Samen met zijn zoon hadden ze ongeveer 24 bermuda's en nog een aantal andere dingen.
Het was zo asiociaal dat hij de rest liet liggen als oud vuil?
Maar goed, de verkoper/ster zal wel blij geweest zijn.
Daar krijgen ze toch weer provosie over.
Na uitgewinkeld te zijn, de metro weer in en hop naar het Hotel.
De puf was er even uit bij alledrie en geen zin meer om terug te lopen.
Spullen neergezet en hopla naar een terrasje om even te relaxen en een apetizer te eten.
De andere helft van die straat was nog volop met brandweer auto's, maar loos alarm.
Prachtig om te zien wat voor mensen er allemaal langs komen terwijl wij ook nog het avondeten nuttigen bij het zelfde restaurant.
Toch ga ik helaas weer stoppen met ons avontuur.
Ben wat moe nu en ga lekker slapen terwijl jullie dat al doen.

Tot mails en dikke kus van Martin, Tim en Andy vanuit New York.

• 06 Augustus 2006 - 04:23

Elly:

My goodness, wat doen jullie veel. Ik leef zo met jullie mee, dat ik zelf ook uitgeput raak. Grapje hoor. Heel fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Geniet maar lekker verder. Liefs Elly

• 06 Augustus 2006 - 11:29

Ans En Har:

heerlijk zo al die verhalen, jullie hebben heel veel beleefd we blijven jullie verhalen lezen en genieten wij ook van de avonturen..hoop dat jullie nog wel enige energie op doen van al het moois dat jullie daar zien...
    liefs van ons

• 06 Augustus 2006 - 12:05

Pas En Lien:

............................................................................................................................................................ ja zo sprakeloos zijn we, van al die verhalen, echt geweldig weer om het te lezen allemaal ,gaan nu de volg. lezen.groetjs van ons.

• 06 Augustus 2006 - 20:36

Louis & Mams:

Ja ANDY geweldige uurtjes die jullie mee maken al die dagen.Ik schoot in de lach toen ik dat komische stukje las over dat vogeltje dat een nestje aan het maken was,en dat jij daar een fototje van wilde maken en op dat moment kinderen luidschreeuwend aan kwamen wandelen (JIJ SCHREEF:Daaaaaaagggg vogeltje FOTO VERPEST)sorry hoor ANDY echt komisch.Zo geniet ik van jou verhalen echt soms wel lachen (LEUK HOOER ANDY)Groetjes en veel plezier nog jullie 3tjes de resterende week en blijven LACHEN.DOEIIIIIIIIIIIIII EN XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXJES VAN ONS

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Trip to India

Lieve allemaal,

Nog even en dan hebben we onze weekend dansvoorstellingen van "Dances All Over The World".
Er wordt door iedereen nog hard gewerkt aan alle dansen en de kleding, maar het uiteindelijke resultaat zal fantstisch zijn.
Na onze voorstellingen zijn we nog precies 1 week open dan hebben we vakantie. Wat dan ook wel nodig is na maanden van trainen en werken voor allen.
Maar het blijft geweldig om te doen en
ons motto is dan ook "Blijven Lachen en Dance With a Smile".

Martin en ik(Andy) hebben besloten om toch maar weer eens wat verder weg te reizen.
Deze reis zal gaan naar India. Te starten in Delhi.
We vertrekken woensdag 13 juli en komen woensdag 3 augustus weer thuis.
Deze keer blijven we 3 weken weg.
Lang genoeg om mooie dingen te zien en te beleven en spannend natuurlijk.
Zondag 21 augustus vertrekken we naar Londen voor 4 dagen danstraining/
workshops in The Royal Ballet School.
Zeer spannend.
Tussendoor gaan we verder met ons appartement. Woonkamer en slaapkamer krijgen een beurt. En als er genoeg tijd is Martins kamertje.
Ach altijd leuk om bezig te zijn.
Maar eerst eens de dansvoorstellingen afronden. Heerlijk weer iedereen op het toneel te zien stralen.
Kanjers dat zijn het van klein tot groot.
Oja voordat ik het vergeet, Martin gaat dit jaar in november met zijn zoons Marc en Tim de Marathon New York lopen. Echt cool dat ze dit gaan doen.

En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een kleinzoon erbij, geboren 28 april jl., genaamd Jesper, broertje van Kira (5 jaar).
Nou we gaan stoppen. Hopelijk geniet iedereen weer mee van ons.

Tot snel mails.

Liefs en dikke kus van Swinging Andy and Running Martin