Las Vegas deel 4 - Reisverslag uit London, Canada van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Las Vegas deel 4 - Reisverslag uit London, Canada van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Las Vegas deel 4

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

23 Juli 2009 | Canada, London

Woensdag 22 juli 2009.
Vanuit London in Canada eindelijk even tijd om de mail bij te werken.
Haha vertel ons nou niet dat jullie ons gemist hebben.
Ach het is maar een klein mailtje geworden en voorlopig even genoeg om te lezen.
Geniet er maar weer lekker van dan komt de rest vanzelf.

Dinsdag 14 juli 2009
Om half 1 vannacht ging plots het alarm in het hele hotel af. We schrokken ons een hoedje. Want ook in de kamers heb je een alarm.
Je hoorde steeds door de intercom dat ze bezig waren om te kijken wat er aan de hand was en iedereen moest op de kamer blijven.
Het duurde ongeveer 10 minuten. Was best wel een beetje eng hoor, je weet toch maar nooit wat er kan zijn en dan zit je ook nog op de 33ste etage.

Vandaag hadden we besloten om op de hotelkamer een ontbijtje te nemen, omdat we naar de fitnes wilden en een heerlijke massage tenemen.
Martin had bij Starbucks Hot Tea en een soort van magere appelbroodje gehaald en een sapje.
Dat was best lekker zo en niet zo zwaar en zonder rozijntjes en krenten.

Bij de Health Spa van ons hotel werden we gescheiden. Voor de fitness hoefde dat niet.
Martin is lekker de sauna in geweest en in de jacuzzi en ik heb wat op de loopband gelopen en wat spierversterkende apparatuur voor het hele lijf gedaan.
Daarna kregen we de massage. Is eigenlijk wel grappig dat mannen en vrouwen gescheiden zijn, maar dat je wel als vrouw massage krijgt van een man. Martin kreeg ook massage, maar niet van een vrouw helaas.
Ach echt schattig, Luk mijn masseur was wel héél erg aardig. Hij wilde weten of ik al eens eerder een massage heb gehad en waar ik vandaan kwam. Gewoon een gezellig praatje.
De massage duurde 50 minuten en echt dat was heerlijk.
Normaal hou ik niet zo van al dat gefrut aan mijn lijf, maar dit was goed te doen.
Zelfs de voeten kregen een massage. Eigenlijk vind ik het niks dat gedoe aan mijn voeten, maar de masseur wist daar wel mee om te gaan en had ik geen last van giechel buien.
Martin houdt daar allemaal wel van en toen we klaar waren kon je douchen en alle shampoo, douche gel etc. gebruiken van de Health Spa. (Wat we dan ook gedaan hebben.)
En daar wordt je toch zacht van zeg. Dat spul is zo heerlijk voor je lijf en die shampoo is ook echt zalig voor je haar.
Trouwens je kon ook gebruik maken van alle gezonde drankjes, water, koekjes en chocolade (verantwoorde dan wel te verstaan).

Het was het geld waard.

Na deze ochtend zijn we naar het zwembad gegaan om daar wat na te luieren.
Ik was wat vergeten en ging terug naar de hotelkamer. Heen ging prima, maar terug in de lift ging het even mis, ik stak mijn kaart in het gleufje en ik maar wachten tot de lift naar beneden ging, maar de lift ging niet naar beneden, hij bleef netjes waar hij was.
Duhhhhh dat was dus lachen gieren brullen, omdat er ook nog andere mensen bij stonden.
Die moesten ook wel lachen, alleen zeiden ze niks, omdat ze zelf ook dachten dat het zo moest.

In het zwembad verbaas je je over wat mensen toch altijd hun troep overal laten liggen. Dat zie je toch overal ter wereld.
Handdoeken weer netjes opruimen, ho maar, dat doen de mensen van het hotel wel.
Lege flesjes, bekertjes, papiertjes, no way, dat laten ze gewoon door anderen opruimen.
Nou, Martin en ik ruimen keurig altijd alles op. Je kunt dat gewoon niet maken om je rommel te laten liggen en dan het is een kleine moeite toch om aan het milieu mee te werken.
Het heeft ook zijn voordelen als je je eigen rommel opruimt, je wordt echt met respect behandelt.
Als we genoeg geluierd hebben gaan we ons opfrissen en duiken het avondleven in.
Eerst gaan we het Palazzo in en echt zo grappig, daar hangen parapluutjes aan het plafond.
Het Palazzo staat in verbinding met de Venezian. Je waant je daar echt even in Venetië.
Je kunt op de bootjes door de binnenrivier en gaat plots de man van het bootje zingen, maar zo mooi. Het galmt echt door alles heen.
Daarna besluiten we naar het Wynn Hotel te gaan, waar we de show van Le Rève hebben gezien. Het Wynn is al een attractie op zich.
Het eten in het Wynn was erg lekker en smaakvol en hadden we ook nog uitzicht op de buitenplaats alwaar een show werd gegeven op de muur van bomen en op het water waren twee dansende ballen.
Later kwam er boven de muur (die tussen de bomen is geplaatst) ook nog een kikker tevoorschijn die ging praten en zingen en onder hem op de muur zag je een danseres.
Als afsluiting zag je twee bloemen van stof uit de bomen komen die zich open vouwden en naar elkaar toe gingen en elkaar begroeten en weer terug en dicht gingen.

Lieve mensen je moet dit gezien hebben. De sfeer geproefd en gewoon doen als je de kans een keer hebt.

Na al dit moois zijn we terug gegaan naar ons hotel en nog na genietend van weer een geweldige dag duiken we prins heerlijk het bed in om te gaan slapen.

Woensdag 15 juli 2009

Vandaag zijn we naar Las Vegas Down Town geweest. Het is het oudere deel.
Ook hier zie je wat het alweer veranderd is. Overal om je heen wordt gebouwd.
Kun je nagaan wat er alweer in twee jaar tijd is bij gekomen.
In Fremont Street (dat is de straat uit de serie Rawhide met Clint Eastwood) is nog altijd niet veel veranderd. Er is ontzettend veel politie op de been en het ziet er allemaal een beetje uit als vergane glorie. Ogden Avenue is ook hier en daar veranderd met oudbouw weg en nieuwbouw ervoor in de plaats.
Als we ons goed herinneren hebben we in deze straat in 2001 een kamer gehad in een motel die er nu niet meer staat.
Wat opvalt in dit deel van Las Vegas is dat er ontzettend veel zwervende mensen zijn.
Triest om te zien, sommigen hebben nauwelijks eten of behoorlijke kleding.
Handig is wel als je je horloge omhoudt. Dan heb je altijd aanspraak als je helemaal alleen zou zijn.
Vatten jullie hem. Het is net als het weer. Als je wat te kletsen wilt hebben dan begin je gewoon over het weer. Bijvoorbeeld: Mooi weer hé vandaag, wel een beetje warm, maar we mogen niet klagen.
Zo is het ook als je je horloge om hebt: Hallo weet u misschien hoe laat het is.
Tsja zo is het nou éénmaal.
Afijn we zijn wat gaan eten en drinken bij Subway en gaan daarna naar CircusCircus, ook een hotel.
Dit is een soort casino voor ouderen en kinderen.
Binnenin is er een mini circus en een soort van binnen kermis met allerlei spelerijen voor de kiddy’s.
Alleen is het wel leuk om te zien hoe al die volwassenen met de kinderdingen spelen.
Een etage lager is er een casino voor de volwassenen.
Entertainment voor iedereen.

Als we genoeg hebben gezien gaan we terug naar ons hotel, alwaar Martin het zwembad induikt en ik nog even naar mijn favoriete winkel van Cirque du Soleil ga.
De oudere man achter de kassa herkent me en pakt me bij mijn nek en heb ik gezellig even met hem gebabbeld over wat er weer gaat komen.
Ovo is de nieuwe show van Cirque du Soleil die ook gevestigd wordt in Las Vegas.
Wel gaaf natuurlijk. Je hebt dan Ka, Mystere, Zumanity, Love The Beatles and O en dan Ovo erbij.
Hij verteld ook dat nu in Hong Kong permanent ook een show is van Zed als ik het goed heb en dan komt er nog één show en dat is Zaid.
Natuurlijk heb ik ook nog wat gekocht in de winkel.
Geen maskers hoor, die zijn echt van € 60,= tot € 500,=.
Nog even snel een riem kopen en wat drinken en hup ook naar het zwembad.
Martin blij natuurlijk, maar hij vermaakt zich wel hoor.
Bij het zwembad zien we twee kinderen bezig met zich in te smeren.
Het kleine meisje spuit echt die hele fles zowat leeg op haar benen. Komisch om te zien.
Ze had zich ook al haar zwembroekje uitgedaan, maar dat kon niet hoor. De papa van de kindjes komt zich bij hen voegen en een life guardes komt naar hem toe en zegt hem dat zijn dochter haar broekje aan moet doen.
Dat kan echt niet en dat is nou zo dubbel in Amerika. Het heeft de grootste porno industrie, maar bloot of half bloot zonnen dat kan gewoon niet. Dan zijn ze ineens heel preuts.
Maar het blijft wel genieten.
Het is zeker 42 graden en een droge warmte, dus best lekker.

Voor de avond besluiten we naar het Bellagio te gaan om de dansende waterfontein te zien.
Dineren doen we bij Mon Ami Gabi (tegenover het Bellagio).
Ik neem lekker Halibut (heilbot) en Martin Steak Classic. Muscadet Batardi wijn erbij en als afsluiter een chocolade mousse voor mij (Andy). Echt zo lekker.
Na het heerlijke eten gaan we naar de overkant om de Bellagio dansende waterfontein te filmen.
Elk kwartier begint hij te spuiten en zijn dans te doen, maar het is telkens anders.
Geweldig om te zien hoe het water op de muziek zijn vormen sproeit. Van kanons tot waves, van waves tot hoogtes en laagtes.
Voordeel is dat het ook rust geeft, wat weer goed is voor de mens.
Nog nagenietend van alles lopen we naar ons hotel terug alwaar we ook nog naar de piraten show The Sirenes hebben gekeken.
Het blijft geweldig ook deze show met al dat zang en dans en toneelspel.

O ja, dan ook nog even een rectificatie.
Ceasarspalace is romeins/grieks
Venezian en het Palazzo: Italiaans
Bellagio: Italiaans
Wynn: luxe Amerikaans

Donderdag 16 juli 2009

Hé wat jammer nou, dit is alweer de laatste dag van onze week in Las Vegas. Maar we genieten nog wel even van deze dag.
Vannacht hebben we heerlijk geslapen en we besluiten om een ontbijtje te doen in onze kamer.
Vandaag maken we er een luie dag van. Lekker naar het zwembad en daar lunchen.
Martin is al wat eerder gegaan dan ik omdat ik even wil mailen.

Na het mailen ben ik naar beneden gegaan (om Martin te vergezellen bij de pool) en in de lift kom ik een oudere dame tegen die spontaan begon te geeuwen en tegen mij zegt: That gamblin’makes me tired.
Ik dacht, maar sprak het niet uit: Mensje dat doe je toch zelf. Toen de lift deuren open gingen zei ze me gedag en ze liep regelrecht naar een gok automaat toe.
Ach als ze maar plezier heeft toch!!!!

Rond 18.50 uur begint het wat te regenen, maar voor het goed en wel beneden is droogt het alweer op. We zitten nog buiten bij de pool en bestellen aan de bar een wijntje (chardonnay).
Als ik goed en wel weer op mijn ligstoel zit komt de getinte barman naar me toe met de fles chardonnay en schenkt het restje uit de fles ook nog in mijn glas.
Lachend zegt hij: That’s for you, it was the last part in the bottle, but you were gone so fast.
Ach dat was wel heel attent van hem.
Martin en ik wel lachen natuurlijk. Jeetje het staat toch niet op mijn voorhoofd geschreven dat ik chardonnay lekker vind????

Voor het diner gaan we bij Pizzeria Francesco’s eten in ons hotel en daarna gaan we ter afsluiting nog even bij The Mirage naar de watervulkaan uitbarsting kijken.
Terug naar het hotel en huppetee het bed in, omdat om 6.15 uur de wekker al afloopt.

Ja Las Vegas blijft gezellig, leuk en mooi om te zien.

Tot snel mails dan maar weer hé lieve mensen.

Liefs van Andy en Martin

• 23 Juli 2009 - 08:48

Caaty:

En dan noemen ze dat een klein mailtje,,hihi..Wat gaat het toch allemaal snel he..vandaag 23 juli.zijn jullie al weer twee weken op reis..Hier regent het momenteel pijpestelen, maar dat geeft niet , want de natuur heeft het hard nodig.Morgen mag ik weer ik aan het werk, en is mijn vakantie al weer voorbij. Ik begin het dansen nu ook te missen, merk ik, de onrust zit al weer in de beentjes..maar goed, tot de lessen weer gaan beginnen, rommel ik lekker aan in mijn ministudiootje.Ja ik mis jullie wel hoor..Op de èèn of andere manier, voel je die afstand wel hoor hihi..Maar god dat mag de pret niet drukken voor jullie, en ik wens jullie weer lot,s of fun in de volgende avonturen, en kijk ik weer uit naar het volgende verslag..dikke kuzzz vanuit een regenachtig Den Haag

• 23 Juli 2009 - 12:16

Coby:

Hoi Andy en Martin, ik heb het allemaal weer gelezen, jullie genieten van alles wat jullie zien en doen. An maar 1 dingetje moet ik toch even aan je kwijt, ik vind het zo knap van je dat jij op 33ste verdieping durft te slapen,ik zou het zelf toch niet durven hoor,het angstzweet had bij mij allang in m'n handen gestaan. An fijn dat jij en Martin ook zo genoten hebbben van die schow van Le Reve. Nou geniet samen verder van jullie reis, en ik kijk al uit naar jullie volgende mail. Groetjes xxxxxxxxjes van allemaal doeidoeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

• 26 Juli 2009 - 09:33

Debbie:

Hey Andy en Martin,
    Haha een klein mailtje zegt ze ;). Leuk hoor om zo ook een beetje in Las Vegas te zijn! Heerlijk genieten daar jullie, en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal!
    Moeders heeft inmiddels met succes de Vierdaagse voltooid en daarmee een hoop geld opgehaald voor FOK. En ik heb ongeveer de hele week in bed doorgebracht ivm een lichte hersenschudding :S maar gelukkig nu weer aan de beterende hand!
    Geniet nog lekker daar!
    Liefs, Debbie