Vervolg Singapore. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Vervolg Singapore. - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Vervolg Singapore.

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

19 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zaterdag 19 juli 2008,

Vervolg Dinsdag 15-7-2008,

Er is even een foutje geslopen in het vorige verslag.
Zo gezegd zogedaan, de taxi chauffeur was echt zo aan het zuchten en steunen en mummelen deed hij ook.
Maar het was een openbaring voor die man toen we hem zijn geld gaven en de fooi erbij.
Het leek wel of hij plots het licht zag. Duizend maal dank was niks te veel gezegd.
Zo hou je dus iemand wakker.
De zuchtende taxi chauffeur had ons naar Little India gebracht en niet naar China Town.
Wat we dus China Town noemden dat is dus niet China Town, maar het echte ‘oude’ Singapore en daar zijn we heen gelopen.

Via Little India naar Geylang wijk en Katong wijk.

Via Geylangroad de zijstraatjes door die de naam hebben Lorong 1, Lorong 2 enz.enz. lekker wandelen door het echte leven zeggen we dan maar.
Met recht het echte leven. Je kunt de jonge grietjes zowat van de straat plukken.
Zo op de dag niet erg om doorheen te lopen, maar ’s avonds niet zo veilig.
In Lor 19 kun je je haar knippen en is er wat fruit verkoop. Niet meer zo als vroeger, maar toch.
In Lor 18 en 20 is de roze buurt.
Nou ja wat je roze buurt kunt noemen. In Nederland hebben de hoertjes het toch wel iets beter.
Roze buurt of niet, overal waar je loopt staan de grietjes en rijpe vrouwen zich aan te bieden.
Tsja het is maar net wat je wilt.
Op de hoek van Geylangroad en Lor 29 Geylang (Lorong 29) gaan we even wat fris drinken.
Het regent en het onweert wat, maar dat mag de pret niet drukken.
Wat is nou niet mooier om te luisteren en te kijken naar al die Chinezen, Maleiers en Indonesiers die maar rond kwebbelen.
Mooi ook om te zien hoe Hokkien Mee wordt gemaakt.
8 eieren roerbakken, taugé-mihoen-chin.mie (voorgekookte)-kruiden en specerijen erbij. Lekker blijven omscheppen.
Nou verder ben ik niet gekomen, want de kok is zo rap, dat het bijna onmogelijk is om alles op te schrijven, maar het is geweldig om te zien. Zo en dan die geur, heerlijk die knoflookgeuren.

Het is nu 17.15 uur (Singapore tijd) en de regen komt echt met bakken uit de hemel en het knalt en flitst, dus besluiten we nog maar even te blijven zitten en te genieten van de mensen om ons heen.
Naast ons zit een gezinnetje van drie te smikkelen van hun Hokkien Mee.
Vader trekt de grote garnaal bij z’n dochtertje uit de mond, omdat het lieve kind hem met schil en al wil verorberen.
Zo werkt dat als je klein bent, stop je eindelijk een hap in je mond, wordt het weer eruit gehaald, maar het heeft ook zijn voordelen……nu heeft ze het wel voor elkaar dat vader haar helpt met eten.
Moeder vindt het allemaal prima en maakt zich alleen zorgen over de chopsticks die het meisje op tafel heeft gelegd. Dat is vies en moeder legt het op haar bord.
Ondertussen wordt het wat lichter, maar we wachten toch nog even en houden een man en vrouw in de gaten van een ander eettentje die pas drie klanten hebben gehad voor de kippetjes of wat het dan ook zijn.
De man zit iets teveel met zijn blote handen aan het eten, want hij legt het constant recht of op elkaar.
Zo kun je natuurlijk ook bezig blijven, maar gezien het hoesten en snotteren wat je af en toe hoort en het ophalen van de neus, bevelen we het niet aan om daar iets te eten.

Eindelijk is het droog en stappen we op om nog naar een kunst nijverheid mall te gaan.

Als we de straat uit lopen en de hoek omgaan komt het opeens weer met bakken uit de hemel.
Lekkerrrrrrr verkoelend zou je zeggen, maar we zijn kledder nat en besluiten een taxi te nemen en terug naar het hotel te keren.
Eigenlijk hebben we wel genoeg gezien en gelopen vandaag.
Als we eindelijk een taxi hebben valt het op dat de chauffeur het tegenovergestelde is van de vorige taxi chauffeur. Deze kan gewoon zijn mond niet houden.
Gewoon een gezellige kwebbel.

Wanneer we weer in het hotel zijn trekken we eerst droge kleding aan en gaan aan de Happy Hour.
De jonge vrouw Nel (de lounge medewerkster) verteld dat ze uit de Filipijnen komt en voor 2 jaar in Singapore werkt. Ze heeft dan een oom in het hotel werken.
Ze wil maar steeds cocktails maken en we besluiten er dan nu wel 1 te nemen. Bij Martin duurde het even hoor voor hij het nam, maar ze wilde het zo graag maken, dat hij besluit er ook 1 te nemen.
Martin the screwdriver, Wodka met ijs en sinaasappelsap, dacht ik.
Ik neem een Kir, witte wijn met cassis likeur. Rustig drinken zeggen wij dan, anders schuif je zo onder de tafel door.
Lekker al die hapjes erbij, loempiaatjes, kleine rolletjes ham, artisjokrolletjes, boursin, baby kaasjes, stukjes vis, kippepootjes en nog meer van die lekkere happy hour hapjes, maar ook piepkleine gebakjes, echt lekkere.
Tsja dat is natuurlijk verwennerij!!!!!!

Vanavond besluiten we in het hotel te blijven eten en kiezen voor het eenvoudige local food.
Even wennen en beetje apart allemaal van smaak.
Niet erg, je moet alles geprobeerd hebben zeggen we dan en je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.
Ja wij passen ons lekker aan zo.
Als we klaar zijn gaan we naar onze kamer.
Het was toch wel een drukke dag zo, maar wel gezellig.
In de hotelkamer nemen we nog een drankje en maken ons op voor de nacht.
Nog even de tv aan om het nieuws en de tour de france te bekijken en dan lekker slapen.

Woensdag 16 juli 2008,

Vannacht lekker geslapen alletwee en besloten om uit te slapen.
Geen ontbijt dus in het hotel, maar bij de Subway’s.
Heerlijk zo’n broodje van 6 inches met wat je er zelf op wilt.
Na het eten zijn we naar de Botanische tuin gegaan.
Prachtig al die orchideeen bij elkaar, schitterend om te zien en sommigen verspreiden een heerlijke geur.
Al die bomen en het park er omheen. Zo verzorgt allemaal.
Na een tijdje rond gewandeld te hebben nemen we een taxi terug naar het hotel.
Om 17.40 uur krijgen we een Aroma massage voor het gehele lichaam.

Aroma Massage.
Op je onderbroek na mag je alles uitdoen en lig je op je buik op de massage bank.
Er wordt keurig netjes een handdoek over je lichaam gelegd, zodat je het niet koud krijgt.
Dan begint de masseuse eerst de handdoek wat weg te halen bij de schouders en masseert eerst de schouders en je armen, dan je rug. En echt het massage spul ruikt lekker en trekt warm in je lichaam. Goed voor de spieren.
Dan wordt je bovenlichaam toegedekt zodat het warm blijft en worden de benen behandeld.
Wordt ook toegedekt om warm te blijven.
Vervolgens heel subtiel voel je twee knieen op je billen (handdoek ligt eronder hoor), haar handen op je bovenarmen en masseert met de knieen je spieren van de billen. Heel netjes en subtiel allemaal.

Ik dacht eerst wat gebeurd hier dan en schoot even bijna in de lach, omdat je het wel op foto’s ziet, maar dit was echt. Bij Martin werd er zelfs over zijn rug gelopen.
Dan lig je op je rug en alles is weer afgedekt en slaat ze stukje bij stukje de handdoek terug en vraagt ook of alles inorde is.
Ja hoor alles is in orde, het is nou eenmaal een massage.
Behalve toen ik opeens klappen kreeg. Nee ze slaan niet echt, maar tikken vrij hard over je lijf heen.
Dat gebeurd dan ook in delen. Het was wel even schrikken hoor en een kracht in die handen, echt onvoorstelbaar.
Als ik me om moet draaien, krijgt de voorkant van het lichaam ook een behandeling.
Je hoofd, je gezicht, oren, nek. Behalve de borsten.
De buik wordt heerlijk gemasseerd en de vrouw die ik had moest even vertellen dat dat goed was voor prrr prrr. Zo dan mogen jullie raden wat dat is.
Nou weten jullie het al????????
Voor de stoelgang natuurlijk.
De voeten krijgen ook een behandeling, normaal niet voor mij geschikt, al dat gefriemel eraan, maar dit was prima zo.
Ja wat dat betreft is overal wel een middeltje voor.
De massage zo een uur duren, maar wij kregen een uur en een kwartier.
Toen de vrouwen klaar waren vertelden ze ons een lekkere warme douche te nemen en daarna voel je je als herboren, fit en energiek.
Je hele lichaam voelt zacht, rustig en ontspannen aan.
Nou geloof ons maar, dit is voor herhaling vatbaar en voor iedereen aan te bevelen en het werkt echt.

Na de douche voelden we ons echt heerlijk.

Rond 19.30 uur even aan de Happy Hour voor een cocktailtje van Nel en dan eten in Boat Quay (spreek uit Boat Key).
Heerlijk aan het water gezeten en kreeft gegeten met groenten en rijst.
Bij Boat Quay boulevard wil iedereen je wel binnen hebben. Allemaal bieden ze lekker eten aan, maar de keus blijft gelukkig nog altijd bij jezelf.
Het valt wel op dat er veel mannen alleen zijn en de vrouwen rond paraderen.
Ach je merkt er niet veel van het is en blijft gezellig.
Na het eten terug naar het hotel en nog een drankje in de lobby bar gedronken.
Er is een life band en wat een prachtige stemmen die zangeres en die zangers.
Na afloop komt de leadzanger naar ons toe en bedankte ons voor het enthousiasme.

Dit was onze laatste avond in Singapore, morgen vertrekken we met het vliegtuig naar Borneo, plaatsje Kuching in provincie Sarawak.

Donderdag 17 juli 2008,
Prima geslapen alleen de verkoudheid bij Martin is nu wat erger.
Maar het zit goed los zullen we maar zeggen.
Na ons gewassen en aangekleed te hebben gaan we ontbijten in de lounge op de 18de.
Nog even heerlijk genieten van al het lekkers.
Dan gaan we afscheid nemen. Nel vindt het jammer dat we gaan.
Ze geeft Martin een hand en mij wil ze dat ook doen, maar geeft me dan een omhelsing.

Om 13.25 uur vertrekt het vliegtuig richting Kuching en we komen om 14.55 uur aan.
Onderweg is wat turbulentie, maar verder valt het gelukkig mee.
Een taxi brengt ons naar Holiday Inn aan de Sarawak rivier.

De hotelkamer is geen gewone kamer, maar een twee en een half kamer appartement en uitzicht op de Sarawak rivier.
Wat willen we nog meer.
Vandaag doen we niet zoveel meer, behalve dan de spullen uitpakken en wat rondlopen.
In het hotel zitten ook wat restaurants en we gaan bij Meisan Szechuan Restaurant eten, omdat er Chinatown Bazaar is t/m 31 juli. Geen bazaar zoals wij kennen van spulletjes, maar een bazaar van eten, van local food tot luxe eten.
Het smaakt allemaal prima.
Tot het volgende verslag.

X Andy en Martin

P.S.:
Morgen gaan we om 8 uur weg naar een Natuur park, inclusief lunch. Helaas is er wel regen voorspelt, maar we hebben dunne regenjassen gekocht voor 1 ringmit en 50 cen. Dat komt neer op 30 eurocent.
Het eten en de softdrinks zijn spotgoedkoop hier.
Zo nu hebben jullie weer wat om te lezen en te kijken en gaan Martin en ik op deze warme halfzon en bewolkte zaterdag ook eens even eten.

• 19 Juli 2008 - 19:15

Har En Ans:

Hoi An en Mart,
    Klinkt goed hoor zo al die lekkere hapjes en drankjes. hahahah hier valt het ook met bakken uit de hemel...echt geen zomer weer.
    Geniet en het is ontzettend leuk om al jullie avonturen te lezen. Ik blijf volgen hoor...

tot laterzzzzz..

Kus van je zus en zwager...

• 20 Juli 2008 - 12:13

Jaap En Irene:

Hoi Andy en Martin,
    Wij gaan jullie volgen op jullie reis. Geniet ervan met zijn 2een en wij wensen jullie een fijne vakantie toe.Binnenkort de drie-vier grote en kleine kind van Den Haag op vakantie hier bij ons in Denemarken. Wij kunnen niet wachten ...erg gezellig...nu maar hopen dat het weer meezit. Nu is het hier niet al te best met regen en zo..net als in Den Haag maar deze week zou het wel beter worden gelukkig.

Groetjes Jaap en Irene

• 20 Juli 2008 - 13:36

Wil Haas:

Hoi Andy en Martin... ik heb alles eens nagelezen... echt prachtig allemaal. en ook leker eten joh..
    geniet er lekker van...
    lees met plezier de volgende dag hoor hahaha..

doeidoei liefs Wil

• 20 Juli 2008 - 19:44

Debbie:

Klinkt goed zeg, zo'n massage!!
    Knuffel,

• 03 Augustus 2008 - 09:33

Grace:

Ik was ook even terug in Singapore. Wat heerlijk voor jullie! Eigenlijk kan je overal lekker eten. Als ik het lees proef ik de lekkernijen al. Nog veel plezier. En wij lezen mee.
    Gr. Grace
    P.s. neem je zo'n masseur voor mij mee. Ik ben thuis altijd aan het masseren. Maar ik krijg zelf bijna nooit zo'n lijf verwennerij!