Kuching (Katten) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Kuching (Katten) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Kuching (Katten)

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

20 Juli 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zondag 20 juli 2008.
Verslag Kuching van vrijdag 18 en zaterdag 19 juli.

Vrijdag, 18 juli 2008
Vannacht een goede nachtrust gehad. Lekker koel en rustig. Dat zijn de voordelen van een hoek hotelkamer. Nou ja, kamers dan.
Na een heerlijk ontbijt begeven we ons naar het bespreekbureau in de lobby om naar de Orang Oetans te gaan in het Semenggoh Wildlife Centre.
We spreken af dat we om 14.00 uur opgehaald worden en voor die tijd gaan Martin en ik nog even over de boulevard lopen en bij de kleinere malls nog wat winkelen.
Om 14.00 uur rijden we richting Semenggoh Wildlife Centre met nog 5 andere mensen.
Het is een gezellige groep zo en niet te groot.
Als we arriveren begint het wat te druppelen buiten en nog geen 5 minuten later regent het pijpestelen en onweert het.
Echt niet normaal. Met z’n allen staan we onder een afdak, maar onze gids ziet een paar Orang Oetans in de hoge bomen.
Het duurt een tijd voordat het wat droger wordt, maar de regen wordt snel vergeten door de afleiding met de Orangs.
De gids zegt ons mee te gaan naar de voederplaats.
En jahoor daar zit een Orang heerlijk van een paar bananen te eten en er zit er ook 1 in de boom.

Om even wat duidelijker te zijn, in dit natuur park leven 23 Orang Oetans en 1 kleintje van 8 dagen oud.
In dit gebied worde ze beschermt, zodat ze zich ook kunnen voortplanten. Als ze ziek zijn krijgen ze medicijnen.
Als de kleintjes groot genoeg zijn dan worden ze weer in gebieden uitgezet waar ze ook thuis horen.
Na een poosje naar deze prachtige apen gekeken te hebben gaan we een stukje verder en komen dan bij de moeder en het babytje van 8 dagen oud. Moeder en kind en nog een 8 jarige zoon van de moeder zitten vredig in de hoge bomen. Ze spelen wat en slingeren af en toe maar eens van tak tot tak.
Broertje hangt de lolbroek uit en hangt af en toe eens even op zijn kop.
Als een parkbeheerder met een flesje melk aan komt kijken de apen wel.
Hij roept de moeder, maar ze komt niet echt naar beneden en de man probeert het iets dichterbij.
Dan besluit ze naar beneden te komen, met het babytje tegen haar buik aan.
Ze grist het flesje melk uit de handen van de man, klimt ermee naar boven en drinkt het vervolgens zelf op.
Het is verbazend hoe vredelievend deze dieren zijn en hoe rustig ze zich gedragen.
Na een poosje gaan we weg bij het park en brengt onze gids ons nog naar een lokale markt voor local food.
Het is echt geweldig als je al dat groente en fruit ziet liggen. Zo mooi alles op kleur en naast elkaar.
Er zijn ook veel kruiden en specerijen.

Martin en ik kopen ruim een kilo mini bananen. Die zijn zo lekker zoet.
Na een klein half uurtje brengt de gids ons terug naar het hotel en gaan wij lekker aan de happy hour.
Er is alleen frisdrank en er zijn wat tapas hapjes. Dan gaan we nog even op het terras zitten
Buiten op het terras van het hotel is de temperatuur heerlijk. Wel wat bewolkt, maar goed om te doen.

Als het tijd is om te gaan eten dan lopen we naar de Top Spot. Op de 6de verdieping van het gebouw zitten allemaal vis restaurants. Er is er maar 1 die satay verkoopt en er zijn een aantal winkeltjes voor het drinken.
Mensen dit is echt zo lekker.
Wij zijn bij het visrestaurant ABC gaan zitten en daar kun je zelf je eten uitzoeken.
Echt de King Prawns (de grote garnalen) zijn werkelijk groter dan mijn handlengte.
Drie garnalen waren samen 340 gram en we namen een rode snapper en die woog met kleding nog aan 1 kilo.
Verse groenten zelf uitkiezen (dat kan allemaal hier) is echt moeilijk, omdat alles even lekker is.
Uiteindelijk kozen wij voor de groente Midin.
Dit is een locale groente en wordt klaar gemaakt met knoflook.
Een smaak dat er aan zit. Zo lekker.

Na het eten gaan we terug naar het hotel om nog even in de lobby na te zitten.
Er is Life Music. Twee mannen en twee vrouwen.
De leadzangeres gaat iedereen een hand geven en stelt zich voor.
Daarna gaat ze verder met haar songs.
Moet zeggen dat de meiden een erg mooie stem hebben. Het is ook best wel gezellig een beetje entertainment.
Maar aan alles komt een eind, zo ook aan deze avond en gaan we richting kamer.

Heel veel leesplezier en tot de volgende keer.

X Andy en Martin

P.S. Lang zullen ze leven lang zullen ze leven. Hiep hiep hoera, Hiep hiep hoera.
Ma Metselaar is jarig.

• 20 Juli 2008 - 19:31

Har En Ans:

Wat geweldig die foto's an en mart. Kan me goed voorstellen dat het heel mooi en ontroerend is om de orang oetangs in het echt te zien. Fijn dat jullie het naar je zin hebben. Wens jullie nog veel plezier toe.

liefs van Har en Ans

• 20 Juli 2008 - 19:51

Debbie:

Haha, "... en drinkt het vervolgens zelf op", lekker bijdehand :P! Lijkt me heel leuk om die beesten zo in het echt mee te maken!
    En al dat heerlijke eten, lekker hoor!
    Geniet maar lekker, liefs

• 21 Juli 2008 - 10:52

LOUIS En MAMSJE:

Nou, het zijn zeker mooie FOTO'S.Groetjes en XXXXXXXXXXXXXXXjes van ons, TOY TOY TOY Veel plezier nog de komende weken

• 21 Juli 2008 - 12:01

Nicole:

Hoi Andy en Martin,

Wat een belevenissen weer en geweldig die oerang oetans te zien, jammer van de regenbuien, maar ja die hebben we hier ook! Veel plezier nog!
    Nicole, Frans en Robin

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Trip to India

Lieve allemaal,

Nog even en dan hebben we onze weekend dansvoorstellingen van "Dances All Over The World".
Er wordt door iedereen nog hard gewerkt aan alle dansen en de kleding, maar het uiteindelijke resultaat zal fantstisch zijn.
Na onze voorstellingen zijn we nog precies 1 week open dan hebben we vakantie. Wat dan ook wel nodig is na maanden van trainen en werken voor allen.
Maar het blijft geweldig om te doen en
ons motto is dan ook "Blijven Lachen en Dance With a Smile".

Martin en ik(Andy) hebben besloten om toch maar weer eens wat verder weg te reizen.
Deze reis zal gaan naar India. Te starten in Delhi.
We vertrekken woensdag 13 juli en komen woensdag 3 augustus weer thuis.
Deze keer blijven we 3 weken weg.
Lang genoeg om mooie dingen te zien en te beleven en spannend natuurlijk.
Zondag 21 augustus vertrekken we naar Londen voor 4 dagen danstraining/
workshops in The Royal Ballet School.
Zeer spannend.
Tussendoor gaan we verder met ons appartement. Woonkamer en slaapkamer krijgen een beurt. En als er genoeg tijd is Martins kamertje.
Ach altijd leuk om bezig te zijn.
Maar eerst eens de dansvoorstellingen afronden. Heerlijk weer iedereen op het toneel te zien stralen.
Kanjers dat zijn het van klein tot groot.
Oja voordat ik het vergeet, Martin gaat dit jaar in november met zijn zoons Marc en Tim de Marathon New York lopen. Echt cool dat ze dit gaan doen.

En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een kleinzoon erbij, geboren 28 april jl., genaamd Jesper, broertje van Kira (5 jaar).
Nou we gaan stoppen. Hopelijk geniet iedereen weer mee van ons.

Tot snel mails.

Liefs en dikke kus van Swinging Andy and Running Martin