Niagara Falls - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Niagara Falls - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Niagara Falls

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

02 Augustus 2009 | Verenigde Staten, New York

Zondag 2 augustus 2009 New York
Vervolg vakantie.
Woensdag 22 juli 2009
Tot 9 uur geslapen en koffers gepakt.
Laatste ontbijtje in Chicago en met de taxi naar O’hare Airport om onze auto op te halen waar we mee verder gaan reizen. Moet zeggen dat onze chauffeur wel van doorrijden houdt. We zitten echt met gekromde tenen en het zweet in onze handen.
Het is mega druk op de weg.
Hij scheurt door alles heen. Het lijkt wel of we op de racebaan zitten.
God en Jezus zijn wel tien keer langs geweest.
Oh God, oh Jesus what a suïcidale man. We don’t want to died yet.
Maar goed hij is de chauffeur en omdat hij ons veilig aflevert bij Alamo waar de auto staat krijgt hij ook nog een fooi van ons.
We hebben een Ford Taurus Limited. Lekker ruim en comfortabel, wat je wel nodig hebt als je aan het reizen bent vooral voor mensen met lange benen.
Voordat we definitief wegrijden stoppen we nog even om te genieten van alle vliegtuigen die gaan landen.
Echt vlak boven ons hoofd komt een vliegtuig over “prepared to land”.
Nog wat foto’s maken en rijden maar.
Echt gaaf zo die onderkanten van het vliegtuig te zien, wat een bakbeesten zijn het dan.
We nemen exit 190 East to Chicago en volgen de borden 294 South to Indiana en dan de East 92 richting Detroit.

Als het 16.15 uur is moeten we nog 112 miles (ongeveer 180 km naar Detroit.
Het rijdt lekker door en het regent. Maar we hebben gezellige muziek op de radio.
Een file tussendoor en kunnen we maar 40 km rijden, maar het rijdt door gelukkig.
Af en toe een stop voor een piepie en een poepoe, zoals ze dat zo leuk kunnen zeggen op z’n Amerikaans.
Bij Windsor gaan we Canada in. Windsor ligt in de provincie Ontario.
En hier kunnen we gewoon weer over gaan in kilometers i.p.v. miles.
In Belle River willen we overnachten, maar waar we voor staan blijkt een bejaarden hotel te zijn en aan het motel aan de overkant ziet er een klein beetje vreemd uit.
Dan maar door tot Chatham en de horloges ook weer even vooruit gezet.
Nu hebben we nog maar 6 uur verschil met het thuisfront.
Wat ook grappig is, is als je 50 km boven je snelheid zit je maar een boete betaald van 10.000 Canadese dollars. Nou dat noem ik nog eens coulant zijn.
Bij ons krijg je een boete van € 300,= tot € 400,= en ben je ook nog je rijbewijs kwijt.
Ja, daar valt over na te denken toch?????
Maar goed, als we dan eindelijk denken in Chatham te zijn, zitten we in County Elgin.
Er stond toch duidelijk aangegeven onderweg Chatham, Comfort Inn Motel.
Hebben ze het Motel soms weggehaald. We hebben nog geen afslag gezien.
Wat we dan besluiten is om toch door te rijden naar London.
Dat kan er dan ook nog wel bij.
In London nemen we een kamer in het Best Western Motel, waar we gelukkig ook nog mogen eten.
De service is prima en het eten voortreffelijk.
Best aardig als je 3 min. voor 10 ’s avonds aankomt en de dame aan de receptie de keuken van het restaurant opbelt dat we nog graag willen eten.
Het was een lange rit, maar nu zitten we nog maar 225 km van Niagara waterval af.
Donderdag 23 juli 2009

Na een heerlijke nachtrust en een goed ontbijt vervolgen we ons weg weer.
Het is toch iets korter dan we dachten.
Ongeveer van Den Haag naar Winterswijk.
Hier mag je niet harder dan 100 rijden. Moet je ook beslist niet doen harder rijden, gezien die “lage”boetes hier.
Oja die boete staat gelijk aan € 6370,=.
Hahaha bedenken we opeens dat als we te hard zouden rijden en aangehouden zouden worden, wij nog geen canadese dollar op zak hebben.
Ja met ons kun je echt wel op vakantie gaan hoor.
Wat je nodig hebt als je meegaat is een onderbroek, een t-shirt, 1 broek, schoenen en een dosis humor en natuurlijk een lach.
Echt waar met die lach kom je een heel eind wil je je overal kunnen aanpassen.
Nu zien we jullie denken, wat zo weinig meenemen, maar natuurlijk hebben wij meer bij ons.
Eigenlijk zijn we een klein beetje een maf stel hoor, maar als je samen op stap gaat moet je het wel gezellig maken. Dat is wat we ook doen, maar het thuisfront blijven we missen.
Oeps, dat was een klein slikprobleempje.
Ach waar ter wereld je ook bent, je thuis is je alles.

Rond 12.30 uur arriveren we bij de Niagara Falls. Hier wonen 82.200 mensen.
En echt je weet niet wat je ziet.
Lieve allemaal dit is zo mooi. Het is gigantisch. Indrukwekkend.
Het water klettert naar beneden. Het regent en onweert boven de waterval. Het dondert, het flitst en we hebben mooie foto’s kunnen maken.
Het is zelfs gelukt een bliksem schicht op de foto te zetten.
Prachtig is het.
Wat in jaren niet gelukt is, is hier gelukt.
Tot ongeveer 16.40 uur hebben we hier rondgelopen en dan vervolgen we ons weg richting Toronto, ongeveer 118 km rijden.
Het spits, maar we rijden lekker door, al kost dat wel wat tijd.
Uiteindelijk arriveren we 18.10 uur in Toronto.
Toronto heeft een beetje weg van Chicago, New York en de straat waar wij zitten zou een straatje in Amsterdam kunnen zijn, gezien de tram die erdoor heen rijd.

• 03 Augustus 2009 - 05:59

Riek:

Hallo Andy en Martin,
    Wat is de wereld toch prachtig, helemaal als ik jullie beschrijvingen lees. Zelf ben ik zo'n dertig jaar geleden in Canada geweest, de Rocky Mountains en de Columbia Icefield zie ik in gedachten nog zo voor me. Zulke prachtige dingen vergeet je nooit meer.
    Heel veel plezier.
    liefs van Riek

• 03 Augustus 2009 - 12:27

Debbie:

Hey Andy en Martin,
    Haha zo onder moeders kan ik schrijven ;). Wat een mooie foto's en kan me voorstellen dat het indrukwekkend is zeg om te zien! En zorg maar dat jullie geen boete krijgen, haha.
    Vandaag naar de crematie geweest van Carolines (vD) moeder, pff, dat was wel heftig hoor.
    Dikke knuffel en tot snel
    Debbie

• 03 Augustus 2009 - 17:52

Caaty:

Ja hij was weer geweldig hoor, wat heb ik moeten lachen zeg,, jullie in die auto met die chauffeur, net een tekenfilm, ik zag het helemaal voor me..lach me rot als ik aan die gezichten van jullie denk..humor van de eerste klasse. Verder genoten van al die mooie foto,s, vooral de laatste van hier boven, wat moet dat een indruk hebben gemaakt...De wonderen der natuur, schitterend gewoon. Hier alles rustig, veel mensen zijn veel op vakantie ,en dat merk je wel, rust alom hihi...Nou lieve mensen..Ik wens jullie wederom veel fun.. en tot de het volgende hoofdstuk..Liefs.. en kuzzz uit Den Haag..

• 03 Augustus 2009 - 18:13

LOUIS:

dat zijn 3 mooie foto's ANDY vooral met die boot waar ik 6 jaar geleden 5rondjes om heen gezwommen heb.Geniet noeg maar deze laatste week,want voor je het weet zit je weer thuis.Groetjes en XXXXXXXXXXXXXJES en veel plezier nog

• 04 Augustus 2009 - 08:59

Hana:

Als jullie nog niet met het leine bootje zijn gegaan, moeten jullie doen. Is best leuk en spannend.

• 04 Augustus 2009 - 09:08

Ola parents!
    Wij zijn erg benieuwd naar jullie verhalen over Canada :D
    De foto's van de waterval zien er in ieder geval erg goed uit!
    Geniet nog even ;)
    Liefs Tim en Marieke

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Trip to India

Lieve allemaal,

Nog even en dan hebben we onze weekend dansvoorstellingen van "Dances All Over The World".
Er wordt door iedereen nog hard gewerkt aan alle dansen en de kleding, maar het uiteindelijke resultaat zal fantstisch zijn.
Na onze voorstellingen zijn we nog precies 1 week open dan hebben we vakantie. Wat dan ook wel nodig is na maanden van trainen en werken voor allen.
Maar het blijft geweldig om te doen en
ons motto is dan ook "Blijven Lachen en Dance With a Smile".

Martin en ik(Andy) hebben besloten om toch maar weer eens wat verder weg te reizen.
Deze reis zal gaan naar India. Te starten in Delhi.
We vertrekken woensdag 13 juli en komen woensdag 3 augustus weer thuis.
Deze keer blijven we 3 weken weg.
Lang genoeg om mooie dingen te zien en te beleven en spannend natuurlijk.
Zondag 21 augustus vertrekken we naar Londen voor 4 dagen danstraining/
workshops in The Royal Ballet School.
Zeer spannend.
Tussendoor gaan we verder met ons appartement. Woonkamer en slaapkamer krijgen een beurt. En als er genoeg tijd is Martins kamertje.
Ach altijd leuk om bezig te zijn.
Maar eerst eens de dansvoorstellingen afronden. Heerlijk weer iedereen op het toneel te zien stralen.
Kanjers dat zijn het van klein tot groot.
Oja voordat ik het vergeet, Martin gaat dit jaar in november met zijn zoons Marc en Tim de Marathon New York lopen. Echt cool dat ze dit gaan doen.

En nog een leuk nieuwtje, wij hebben een kleinzoon erbij, geboren 28 april jl., genaamd Jesper, broertje van Kira (5 jaar).
Nou we gaan stoppen. Hopelijk geniet iedereen weer mee van ons.

Tot snel mails.

Liefs en dikke kus van Swinging Andy and Running Martin