Zomervakantie met de Metselaars - Reisverslag uit Venetië, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Zomervakantie met de Metselaars - Reisverslag uit Venetië, Italië van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Zomervakantie met de Metselaars

Door: Andy

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

03 Augustus 2010 | Italië, Venetië

Donderdag 22 juli 2010 vervolg
Het duurt ongeveer bijna een uur voordat Martin en ik uit Parijs zijn, maar ons ontbijtje in de auto smaakt prima en jahoor onderweg schieten de motoren ons weer voorbij en zitten we met kromme tenen jezelf in te houden, want het is allemaal heel normaal.
We gaan richting Cote d’Ázur.
Onderweg even tanken, piepie doen, koffie of frisje en genieten, met in ons achterhoofd de gezellige dagen met de boys en girls.

De omgeving is geweldig mooi (heuvels, weilanden) en ook komen we in een regenbui terecht.
Dan zien we rechts langs de weg leuke beelden staan. Alsof je begroet wordt.
De peages (tol) blijven. Dat is al vanaf het begin van de vakantie.
Ondertussen krijgen we een sms van Marc, dat ze al thuis zijn.
Twee keer zijn ze gestopt, dus lekker snel thuis.
Bij Lyon moeten we afslaan, omdat er een klapblaas is.
Jemig waar moet ik heen, dan maar een natuurplas achter een struikje.
Als we verder rijden gaan we dwars door een industrie terrein met de Rhone links en dan rechts van ons.
Lyon is een hele grote plaats met er omheen heuvels waar de huizen tegenaan gebouwd zijn.
Bij Aire de Portes-lès-Valenue stoppen we om wat te eten en dan zien we verder.
In Orange stoppen we omdat we moe zijn en even willen relaxen.
Plannen even gewijzigd.
Orange is een kleine plaats met veel hotelletjes waarvan een aantal gesloten zijn.
Wij boeken een kamer in Hotel Lou Cigaloun (voorheen Clarise).
Een leuk en net hotel, schoon en worden we vriendelijk te woord gestaan.
Kamer prima en ruim en een waterkoker aan de muur, zodat we koffie en thee kunnen zetten.
Allemaal leuke pleintjes in het stadje.

Vrijdag 23 juli 2010
Na de nacht goed te hebben doorgebracht en een éénvoudig, maar lekker ontbijtje te hebben genuttigd in de mooie ruimte wat waarschijnlijk een voormalige oude keuken is geweest, pakken we onze spulletjes en gaan nog wat ruines bezichtigen in het stadje voordat we verder reizen.
Het stadje bevat veel Romeinse opgravingen en ook een Arc de Triumph. Echt mooi om te zien.
Voor iedereen die reist is dit een prima tussenstop en zeker de moeite waard als je van oudheden houdt.
Het is 2 uurtjes rijden naar Cannes en weer die motoren.
Stelletje idioten, ga er maar weer voor hoor.
Rijden langs allemaal wijn gebieden, even stoppen, bakkie doen en verder.
In Cannes (het oude deel) is het even zoeken naar het hotel welke we vanuit Orange geboekt hebben.
Uiteindelijk vinden we het.
Hotel Beausejour. Kamer prima en mooi groot balkon met uitzicht op de tuin met zwembad en een stukje zee.
Koffers uitgepakt en opgefrist.
Door het winkeldeel naar de haven gelopen en een kasteeltje opgegaan en het uitzicht bekeken en nog wat foto’s gemaakt.
Heerlijk gegeten en terug naar het hotel.

Zaterdag 24 juli 2010
Na een redelijke nachtrust en een éénvoudig maar lekker ontbijt eerst even relaxen op ons grote balkon. Beetje rondkijken, beetje internetten, praatje, koffie drinken. Hoewel koffie drinken????
Hahahaha daar zeg je me wat.
Martin en ik namen de koffie mee, maar bij de lift werden we even terug geroepen door de barman en hij was helemaal opgewonden.
Barman: “No possible om de koffie mee te nemen, dangerous”. blahblahblah………………
Martin heel droog: “Oké sorry”.
Barman: “We don’t want accident”. Spreek uit als aksiedan.
Nou dat begrepen we wel, maar toen de man weg liep en met een dienblad terug kwam en het voor deze ene keer wel door de vingers zag, zakte mijn broek bijna af van verbazing.
Dussssssss.
Oja de koffie was zo sterk. Vreselijk jakkie. Niet eens sterk te noemen, gewoon niet te drinken.

Rond half 1 reden we naar St.Tropez.
Geweldig mooi de rit er heen. Luxe hotels. Wederom prachtige omgeving.
Bij het plaatsje St.Maxime stopten we even, omdat ik hoge nood had.
Martin stopte bij een hotel en ik stapte er binnen en stond gelijk aan de balie.
Een dame, waarvan het gezicht behoorlijk strak stond van de botox, sprak me aan (bovenlip bewoog minimaal) en vertelde me vriendelijk dat het toilet alleen voor de gasten was en 200 meter verder op de boulevard een publiek toilet was.
Ze zei er nog wel even Sorry achteraan.
Jongens het zag er ook héél errrrrugggggg chique uit. Ik had al die andere dames en mannen die er logeerden wel eens willen zien.
Geloof me dit zijn geen goedkope hotels.

Overigens het publieke toilet zag er gelukkig schoon uit. Belangrijk als je op vakantie bent, altijd zakdoekjes bij je hebben, je weet maar nooit.
Het liefst ook nog mini flesjes schoonmaakmiddel. Hahaha zou toch wat zijn, als je dan ook nog moet poetsen als je op vakantie bent.

St.Tropez heeft net als Cannes allemaal kleine strandjes. Sommigen met zand en sommigen steen.
Het is leuk om door heen te lopen, wat bootjes te bekijken en uit te zoeken!!!!!!!!!
Hoewel, sommigen zijn net halve huizen. Niet gewoon meer.
Het strandje waar wij heen zijn gelopen heet Plage les Graniers.
Bescheiden strandje, niet te druk en rustig water.
Heerlijk even in de zon en relaxen. Water erbij, beetje zonnefactor op het lijf en genieten van het uitzicht op de baai en de boten.
Wat later lekker even een frisje op het terras gedronken en naar een paar Hollanders zitten luisteren die heerlijk opschepperrig deden.
Zegt de ene man tegen de andere: “Zo’n boot hebben wij ook. Ik weet nog wel wat leuks voor je”.
Maakt ons helemaal niet uit hoor als je veel te verteren hebt, maar blijf wel gewoon jezelf.
Ik heb altijd zoiets van, doe lekker normaal dan doe je al gek genoeg.

Toen we weer terug reden naar Cannes, moesten we ons ook af en toe inhouden hoor.
Al die motoren die je voorbij schieten. Hopla weer bijna één op je motorkap. Geeft niks hoor mee rijden mag altijd, maar de ellende die je er van over houdt. Stelletje eikels.

Aangekomen bij ons hotel geen plek voor de auto, dan toch maar in de hotel garage zetten.
Eerst de code halen bij de balie en dan kunnen we erin.
De receptionist had al tegen Martin gezegd:”Als je voor de deur staat zie ik jullie wel en doe ik hem voor jullie open”.
Nou is dat sociaal of niet!!!!!! Helemaal toppie toch!!!!

Na ons opgefrist te hebben zijn we naar de gezellige straatjes met de restaurants gelopen.
Om uiteindelijk heerlijk te eten bij L’Oulivié (3 et 10 Rue du Suquet), waar de bediening heel vriendelijk en het eten uitstekend was.
Als voorgerecht hadden we salade met parmaham en het was perfect gepresenteerd.
Martin had als hoofdgerecht gamba’s en ik chicken slices.
De wijn Domaine Saint-Jean 2009 Cotes de Provence paste er voortreffelijk bij.
Ons toetje (nagerecht) bestond uit vanille ijs, aardbeien en heerlijke slagroom.
Het eten was ook niks te veel of te weinig, precies goed.
We konden ook gewoon blijven zitten, geen mensen die steeds bij je tafel stonden om dingen weg te halen, maar heel discreet af en toe kijken.
Aparte was dat er zelfs nog mensen kwamen eten om half 12-12 uur.
Over het algemeen wordt er in Frankrijk later gegeten.
Na het eten dronken Mart en ik nog een na wijntje en genoten nog even heerlijk van het entertainment om ons heen.

Zondag 25 juli 2010

Vandaag via het oude stadsdeel naar de chique boulevard van Cannes gelopen.
Hier wordt in mei altijd het filmfestival gehouden en kun je over de boulevard flaneren als je ontdekt wil worden. Je weet maar nooit toch.
Jetset, JAAAA, dure auto’s, JAAAA, strand, JAAAA, verschil, JAAAA.
De ene auto is nog mooier dan de andere en ach als je toch niks anders hebt te doen.
Het strand is duidelijk onderverdeeld in luxe en gewoon publiek.
Het begin en het einde van de boulevard bevatten een stuk strand voor het “gewone” publiek en alles ertussen in is omgeven door lage hekwerken en natuurlijk strandtenten.
Hier kosten de bedjes met dik matras (ponton) inclusief parasol maar liefst € 51,= voor de hele dag.
Dus trek je knippie maar en payér. (betalen)
Ach maakt ons niet uit hoor, iedereen moet het maar zelf weten, wij zijn gewoon bij het “gewone” strandje gegaan.
Heerlijk stokbrood gezond gekocht bij één van de winkeltjes in de straten, frisje erbij en heerlijk genieten van al die mensen om je heen.
Zeker van een vrouw voor ons die bijna de hele tijd aan het scharrelen is.
Haar parasol had ze zowat over haar hoofd getrokken.
Insmeren, staan, zitten, weer staan, zitten, weer insmeren, yoghurtje eten, opstaan, t-shirt uit, parasol dicht, de zee in, er weer uit, douchen, parasol open, afdrogen, insmeren, zitten,
boterham eten etc.etc.
Gewoon om moe van te worden, hoe houdt ze dit vol.
Een oudere vrouw komt bij haar zitten en maakt een praatje met haar.
Pas daarna gaat ze liggen met een boek en lijkt het of ze haar rust gevonden heeft.
Maar gek genoeg is ze ook in zichzelf aan het praten.
Het leuke wel is dat ze een bril op het hoofd heeft met twee zonnepanelen erop.
De ene is dicht en de andere staat open.
Altijd handig zo’n extra zonnescherm.Een moeder met twee dochters smeert haar kinderen helemaal in met nivea melk.
In plaats van bruin zijn ze nu spierwit.
Best leuk hoor mensen kijken.

Wat opvalt is dat het allemaal heel gemoedelijk hier gaat. Niemand doet lelijk als kinderen langs rennen en je vol met zand en waterspetters komt te zitten.

Rond een uur of 7 zijn we weg gegaan richting de restaurants en winkeltjes alwaar we aan de haven bij Au Mal Assis 1914 zijn gaan eten.
Martin heerlijke Dorade (vis) en ik de calamaris (inktvisringen) en een heerlijke Victorin Blanc wijn nog nagenietend van een weer gezellige dag.
Morgen vertrekken we via Nice naar Menton.

• 03 Augustus 2010 - 18:26

Marieke En Tim:

Hoihoi,

wooooowwwww wat een verhaal!!! We staan triplex! Haha. We gaan het verhaal hiervoor ook nog ffies lezen. We nemen de tijd ;)
    Maakt de Audi nog wel een beetje indruk op Cannes dan?? :)

Have fun verder!!!

Mooie foto's!!!