ZION via Ziontunnel richting Kanab - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu ZION via Ziontunnel richting Kanab - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

ZION via Ziontunnel richting Kanab

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

02 Augustus 2012 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Zaterdag 21 juli 2012
Na een goede nachtrust en een heerlijk ontbijt gaan we om 10 uur op weg richting de Zion tunnel.
Deze tunnel was in 1930 klaar.
In de tunnel zie je zo nu en dan links een gat met een plateau. De rechter kant is een berg, vandaar geen gat. Mocht er iets in de tunnel gebeuren kun je daar gaan staan en lucht krijgen. You never know. Na de tunnel zie je meer plateaus en zien we onderweg een groep bergbokken(schapen).
De zon schijnt en ze lijken zilverkleurig, prachtig te zien hoe mooi ze zijn.
Rijden lekker door en niks lijkt hetzelfde. Onderweg stoppen we voor een lekker bakje koffie.
Even de benen strekken en dan verder rijden. Natuurlijk stoppen we steeds omdat we dan weer een prachtig uitzicht zien of de veranderende Zion Canyons.
12.30 uur Richting Kanab, Kanab Canyon (Grand Canyon North) zien we een afslag naar de Coral Dunes. Onderweg veel dode eekhoorntjes.
Je ziet dat het landschap koraal kleurig is, echt prachtig en het wordt steeds mooier.
Mooi om te zien al die duinen. Jammer alleen dat je hier met squats doorheen mag, wat toch een beetje de pracht van het landschap verstoord. Het zand is zacht en gek genoeg als je het in je handen hebt dat het niet afgeeft, wat je bij grijs zand wel eens hebt.
Heerlijk even erdoor heen gewandeld en vele foto’s gemaakt om vast te leggen hoe wij het ervaren.
Na een poosje gaan we verder en zien onderweg een afslag Best Friends Pets Sanctuary.
Een stop onderweg en denk ik een vogel te zien die langs de weg zit met zijn bekje open. Is het een verdroogde tak als we dichterbij komen. Hoe bijzonder kan de natuur zijn.
Dan zien we een aantal paarden met doeken (een soort van burka’s) om het hoofd in een wei staan grazen en loopt er plotseling een roofvogel over de weg. Dacht toch even dat het een condor (gier) was. Nee geloof het of niet, is het een kalkoen. Wat een lelijk beest was dat zeg.
Gieren van de lach natuurlijk wij samen. Pieste zo wat in mijn broek.
Dat krijg je als je zoveel dingen ziet, dan verbeeld je je ineens van alles.
We rijden nog een stukje door en zien een begraafplaats. Stappen uit en maken een foto. Het bleek een dierenbegraafplaats te zijn. En zo zitten er wel meerdere hier in de omgeving van Kanab.
Ontroerend ook om te zien dat er bij vele begraafplaatsen ook speeltjes en knuffeltjes van de dieren liggen. Hier en daar een riem(pje) of zelfs een bot.
Er staan stenen met namen en foto’s. Dieren zijn ook fantastische wezens.
Rond half 3 zijn we in Kanab Canyon (Utah), van daaruit gaan we door naar Fredonia (Arizona) naar het Kaibab Plateau. Alleen zitten we aan de platte kant van het plateau. Als je helemaal aan de andere kant zou zitten dan zie je de lagen.
Na wat foto’s geschoten te hebben en lekker even buiten gestaan met donkere lucht, flitsen en regen rijden we terug richting East Zion Riverside RV Park. (RV betekent Recreation Van). Dat zijn de campers die op bepaalde plekken mogen staan.
Daar nemen we wat te drinken en deze keer nemen we een éénvoudige hotdog. Nog lekker ook.
We vervolgen onze weg en stoppen zoals gewoonlijk hier en daar onderweg om wat mooie plaatsjes van canyons te schieten.
Vlak voordat we de Zion tunnel in gaan stoppen we om nog even een canyon in te gaan.
Een aantal jongeren die een kloof ingaan worden van tevoren al gewaarschuwd door de ranger dat ze niet te lang weg konden blijven vanwege het slechte weer.
Wij vervolgen onze weg om wat hogerop te komen achter de canyon om. Nog geen paar minuten later horen we de jongeren lachen en praten, zo galmt het door vanuit de kloof naar boven.
Nog geen 10 minuten later horen we de ranger roepen dat ze terug moeten komen en snel ook om dat het begon te regenen. En hij kan het weten want in no time liep het water razendsnel door de kloof heen. Onvoorstelbaar hoe snel dat gaat.
Onderweg door de bergen kon je ook duidelijke plekken zien waar Indianen geleefd moeten hebben.
Een stel abzeilers zagen we op een top staan, zei liever dan wij. Mooie was dat je canyons zag met de naam Cathedral of anderzijds. Hoe alles gevormd is. Niks is hetzelfde. Ook het weer speelt een grote rol in de canyons.
Of het nou regent, onweert, de zon schijnt of gewoon bewolkt, het blijft verrassend.
Dit is iets wat je gezien moet hebben wil je weten hoe het is.
Uiteindelijk keren wij terug en als we weer in ons hotel zijn en lekker gegeten hebben dan verdwijnen we naar onze kamer en hopen op een goede nachtrust.

Foto's van:
Coral Sand Dunes
Pet Semetary
Prachtige formaties van de Mountains
Mooie wolken
Bergbokken

• 02 Augustus 2012 - 09:33

Andy En Martin Metselaar:

Helaas is niet alles goed gedownload, maar dat komt goed. xxx Andy en Martin