Naar Moab (Arches National Park) - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Naar Moab (Arches National Park) - Reisverslag uit Bryce Canyon, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Naar Moab (Arches National Park)

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

08 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Bryce Canyon

Dinsdag 24 juli 2012.
Bryce was fantastisch. Gaan om 11 uur weg richting Boulder. Het gebergte is weer heel anders en rijden we door Dixie National Forest wat heel ver reikt. De Fremont rivier is dan rechts dan links van ons. Dan horen we een piep, potjandorie een lege tank. Halen we het naar Escalante of niet.
Het spant erom, maar gelukkig redden we het met de laatste paar druppels.
De tank was dus echt helemaal leeg.
Rond 13.17 uur rijden we 9100 ft. (ongeveer 2.7 km hoogte).
Het regent, onweert en het flitst en lopen er ook nog koeien op de weg, dat was dus even vol op de rem staan.
Twee rangers te paard (1 op de weg en 1 in de berm) zijn de koeien aan het bijéén drijven. Geweldig om te zien en ook omdat ze helemaal in echte cowboy stijl zijn gekleed. Mooi dat dat nog bestaat de echte cowboy.
13.37 uur stoppen we even bij Larb Hollow overlock voor een paar mooie plaatjes.
13.54 uur stoppen we in Torrey voor coffee en sandwich Margharita.
Na het lekkers rijden we richting Hanksville, maar we stoppen eerst nog even bij Goosenecks. Een prachtig uitzicht en frisse lucht.
Dit schijnt de schoonste lucht te zijn en echt het voelde goed met het inademen.
We komen nog wat kleine plaatsen en gaan dan richting Green River (highway 70).
16.00 uur Er zijn nog altijd dreigende luchten, voor en rechts van ons en in de verte kun je zien hoe je eigenlijk om het noodweer heen rijdt.
Het landschap blijft veranderen en je kunt nauwelijks bevatten wat de natuur allemaal in petto heeft,
Dan eindelijk de afslag Crescent Junction en komen we eindelijk in Arches National Park (Moab) aan om 17.20 uur en slapen in Aarchway Inn.
Een mooi hotel en veel bekende artiesten en acteurs zoals John Wayne hebben hier gelogeerd.
Als we onze spullen hebben neergezet in de hotelkamer gaan we een hapje eten bij Jays Pasta.

Woensdag 25 juli 2012.
Vandaag de Arches bekeken.
Een mooi gebied met vreemde rots formaties.
Bijzonder hoe je ziet hoe dit er uit ziet.
Behoeft ook weinig woorden. Gewoon kijken en bedenken hoe dit toch allemaal is ontstaan.

• 24 Augustus 2012 - 08:46

Hoi Andy en Martin,

Even testen of we nog reisvrienden zijn op waarbenjij.nu :)
    Als het goed is zie je een fotootje bij dit berichtje, toch?

x Mariek en Tim

• 24 Augustus 2012 - 12:12

Andy En Martin Metselaar:

Heyhey, Ja wel in dit bericht, maar niet op mijn dagboek zelf
    xxxxxx