Vervolg reisverslag vanuit Moab (Utah) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu Vervolg reisverslag vanuit Moab (Utah) - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Andy en Martin Metselaar - WaarBenJij.nu

Vervolg reisverslag vanuit Moab (Utah)

Blijf op de hoogte en volg Andy en Martin

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, Moab

Woensdag 25 juli 2012.
Vervolg reisverslag Las Vegas tot…………….

Vanwege internet uit de lucht komen nu dan eindelijk de verhalen eraan.
Dus ga allemaal even lekker ervoor zitten en bekijk ook de foto’s, zodat je met eigen ogen kunt zien hoe mooi MiddenWest Amerika kan zijn. Geloof het of niet, maar als je net als ons naar een volgende plek reist dan duurt die reis bij ons zeker een hele dag. Tsjaaaa de natuur is prachtig hoe dat hier in alle jaren gevormd is.
Te beginnen bij:
Woensdag 18 juli 2012.
Na een heerlijk ontbijtje van stokbrood met serranoham, salade en pikkels (zoete bommetjes) erop, fresh orange, thee en yoghurt rijden we om 10 uur naar de Las Vegas Premium Outlets South. Gewoon de strip af en rechtdoor en dan kom je er wel. Zo niet kun je altijd de weg vragen hoor, zover is het niet, maar voor ons is het peace of cake. Eindelijk eens de hele mall gedaan. Bij de eerste de beste winkel, Martin naar binnen om alléén even te kijken. Pffff hoe bedoel je vrouwen kopen graag. Kijk eens wat een mooie overhemden (hahaha die heeft hij nog niet), dan maar gelijk een stelletje inslaan, ook hier is tenslotte uitverkoop. Hollanders zeker??? Nou dan kijk ik ook nog even en vind een leuke capri broek, met zakken op de benen, heerlijk om te dragen, kun je nog eens wat in de zakken meenemen.
Genoten van een lunch bij Subway, daarna weer verder shoppen.
Hey leuk een schoenenzaak van Aldo. (Niet dat we die kennen hoor) Heerlijke loopgympen gekocht van 59 dollar voor 17 dollar, maar bij de kassa nog eens wat eraf en nu 13 dollar 49 cent. Gelijk maar 2 paar gekocht. (grijs en fuchsia)
Maar goed shoppen is gewoon leuk, ook als je niks koopt is het leuk.
Een vrouw bij een stand verkoopt mooie houten schalen en andere houten (bruikbare dingen).
Staat ze continue met haar rechterhand aan de rand van een schaal naar voor en achter te duwen.
Moet je voorstellen en dat de hele dag door, om de mensen te laten zien hoe de schaal is gemaakt.
Het is dan ook een prachtige schaal. Gaat open als een harmonica (dan heb je een diepe schaal) en dicht is het een platte schaal. Nee, niet gekocht hoor.
Dan nog even een frisje drinken en door naar de Fashion Mall op de strip.
Bij de Fashion Mall geslaagd voor een mooi zwart badpak met turqoise. Weer eens wat anders dan een bikini, mikini, topkini of shortkini. Geinig al die verkoopsters, zijn zo vriendelijk, bijna te, maar als ze klaar met je zijn dan is het direct weer wat afstandelijker.
Rond half 7 zijn we weer terug in ons Hotel Paris Las Vegas om ons op te maken voor de avond.
Stukje lopen (hadden we nog niet gedaan), drankje doen voor Ceasars Palace bij de Absinth tent, alwaar binnen een show is die we nu niet gaan zien. Weer lopen en uiteindelijk een hapje eten op het terras bij Mon Ami Gabi (bij ons hotel) en genieten van de watershow bij Bellagio tegenover ons.
Heerlijke manier om te “Ontjetlaggen”.

Op de oversteekbruggen zie je weer veel homeless people. Een jong meisje met een klein baby poesje zit ook op één van de bruggen. Denk dat ze misschien hooguit 17 jaar is. Ze is zo vriendelijk en zo lief en ik zou haar zo mee willen nemen, maar je kunt nou éénmaal niet de hele wereld redden.
Een oude man door zon en weer verrimpelt en misschien toch hooguit zo rond de 55 jaar, mager en helemaal in elkaar gedoken. Vreselijk, je hart breekt en besef je weer wat een goed leven we hebben en hoe goed alles in Nederland geregeld is.

Donderdag 19 juli 2012.
Wat een slechte nacht hebben we gehad alletwee. Zo vaak wakker. Vast het hoogtepunt van de jetlag. Een soort van terugslag. (9 uur tijdsverschil is ook niet niks)
Lekker douchen, aankleden en ondertussen het nieuws even aan.
Ontbijten en de mensen bekijken die binnenkomen. Leuk te zien hoe verschillend iedereen zijn ontbijt uitkiest.
Een oude vrouw wil een tompouce en de verkoopster pakt er één, maar de vrouw wil hem niet. De verkoopster zegt dat ze allemaal hetzelfde zijn, maar de oude vrouw wilde perse de tompouce die als 3de ligt. Je had het hoofd van de verkoopster moeten zien. Humor van de bovenste plank.
Een donkere vrouw zoekt een tafeltje en staat ineens naast ons.
“Are you ready”vraagt ze ons met kortaf stem. Ik zeg lachend:”Tuurlijk, you wanna sit here”.
“Thank yóú” antwoord ze vrij fel.
Terwijl we opstaan haalt zij haar laptop tevoorschijn en legt hem op tafel en als we weglopen is ze me toch een partij aan het na mummelen.
Blijven lachen?????? Nou, wij wel hoor.

Wij gaan richting Las Vegas Premium Outlets North.
Alles gelijkvloers en ingedeeld in straatjes met winkels. Het is hier 102 gr.Farenheit (+/- 39 gr.Celsius.
Beetje rondgekeken, patatje eten en verse sapjes drinken. Daarna naar Target Walgreen Mall of Market om een mini coolbox te kopen. Voor nog geen € 1,40 heb je al een piepschuim coolbox. Nou dat is een koopje toch.
Maar wij hebben er 1 van 10 dollar 79 cent gekocht en die nemen we mee naar huis aan het eind van de rit. Altijd handig in mijn tuutje.
Rond 16.20 uur nog hot temperature’s. Terug in hotel lekker even opknappen en dan bij Planet Hollywood hotel lekker Happy Hour doen.
Heerlijke witte wijn en Sushi. Geweldig lekker. Daarna Martin spontaan kaartjes gekocht om naar de Peepshow te gaan. Vegas’ only striptease spectacular show.
Een mooie show met zang en dans. Na de show nog wat gelopen en terug naar hotel om in te pakken en te slapen.

Vrijdag 20 juli 2012.
Een rumoerige nacht. Boven ons hoofd leek het wel of er een paar ruzie hadden. Rond half 5 kwamen er nog mensen thuis en dan niet eens normaal die deur dicht doen, nee gewoon dicht laten vallen. Stelletje aso’s.
Martin lekker ontbijtje gehaald om op de kamer te verorberen. Auto ingeladen en rond 10.50 uur rijden we weg een nieuw avontuur tegemoet.
Heerlijke Soultown muziek aan en de Interstate Norh 15 op richting Moapa Indian Reservation. Prachtig woestijn gebied aan 2 kanten, heuvels zij, acher en voor je uit, Versteend zand.
De Yucca Brevifolia (bekend als de Joshua Tree, het symbool van de Mojave woestijn) zie je hier overal verspreidt staan.
Het rijdt lekker door. We makken een stop in Mesquite, een luxe plaatsje. Gaan wat eten bij Subway (gesetteld in een Food Market ) en nemen Hot kippepootjes mee. Errugggggg lekkerrrrr.
Onderweg toch even een noodstop, Krampen in de buik. Snel stoppen wil je het redden. Kan gebeuren, maar wel ontzettend lastig als je niet direct kunt stoppen.
Rijden door de bergen Mt.Bangs langs de Virgin River. Het is mooi al die verschillende bergen en kom je ook langs wat kleine stadjes en worden de bergen roder. (terracotta kleurig)
Het wordt steeds mooier en mooier.

Nog even en we zijn in Springdale, Zion National Park.

Een warme 40 graden knuffel van Andy en Martin.

Foto’s worden later geplaatst.

• 25 Juli 2012 - 22:09

Mariëlle En Lisa:

Hoi Andy en Martin,

Nou dat is weer heerlijk genieten van jullie reisverslag. Dat is nog eens wat anders dan twee weken aan het spaanse strand( maar was ook heerlijk!) En niet te veel shoppen he, heb je straks mega overgewicht in die koffer!!!:) Geniet er lekker van. Dikke knuffel Lisa en Mariëllexx

• 26 Juli 2012 - 05:44

Andy En Martin Metselaar:

Hey Yellie en Lies, ook fijn te horen dat jullie het heerlijk hebben gehad. Ondertussen alweer uitgeshopt en genieten nu in Moab (Utah). Amerika is een land vol verrassingen wat natuur en landschappen aangaat. Zie foto's later deze week. Als we terug zijn effies afspreken, happie en drankie doen????? Liefs en 40 gr. knufs van ons.

• 26 Juli 2012 - 19:59

Suzana Teixeira:

Hey Andy en Martin,

Wat gaaf allemaal!!
    Die foto's van Las Vegas, net luilekkerland ;)
    Geniet ervan, ben benieuwd naar het vervolg.
    Tot na de zomer!

Groetjes,
    Suus

• 26 Juli 2012 - 20:08

Mariëlle:

Super die Vegas foto's moet toch ook maar eens hard gaan sparen om die kant op te gaan. Tuurlijk gaan we effe happen en drinken als je terug bent. Maar eerst lekker verder genieten daar in de States. Ik heb er helaas alweer bijna een weekje werken op zitten! Aan al het leuks komt veels te snel een einde!xxxx Yellie en natuurlijk ook van Lies maar die is een avondje bij dr paps!

• 29 Juli 2012 - 11:11

Marieke En Tim:

Hey parents,

mooie verhalen hoor! We zitten met smart te wachten op de National Park verhalen/ foto's.
    Take care en have fun maar zo te zien lukt dat prima :)

Vandaag weer zonnig hier yeeee.

Liefs Marieke en Tim

Ps: onze last minute bestemming is nog steeds unknown, spannend!

• 30 Juli 2012 - 15:52

Andy En Martin Metselaar:

Lieve Tim en Marieke, oh spannend zeg. Zijn benieuwt waar jullie heen gaan. xxxxxxx sch.mams en sch.paps.

• 30 Juli 2012 - 16:53

Jeanne:

Hoi wereldreizigers !
    Wat heerlijk om mee te mogen genieten van jullie prachtige reis.
    Kus ! Jeanne